#1 Skrevet Januar 3, 2016 Hei, har en Audi b5 S4 2000 jeg har problemer med nærlyset på. Den er impotert i 2010 så når hendelen står på 0 er det ingen lys på og det er greit. Men igår natt så sto jeg stille på en rasteplass og hadde langlys på. Plutselig forsvant alt lys helt av seg selv og jeg hadde bare parklys. Nærlyset virker ikke i noen av hakkene på hendelen, bare parklys. Og det går ikke an å skru på Langlys. Må holde hendelen inne for å få på Langlys, altså den "blinke" funksjonen. Prøvde å se etter feilkoder i vagcom, men fant ingenting som tilseier noe. Noen som har et forslag på hva det kan være? Er vel usannsynlig at begge pærene har gått? Og da skal jeg vel fortsatt ha fått til å skru på langlyset?? Mvh Jo Are Glærum 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2016 Tipper rele eller sikkringer, men noe usansynlig at begge sikkringen skal ryke og edit: 98% sikker på rele, tipper det er forigla mot at du kan kjøre med bare fjærnlys ved at styrestrømmen til fjærnlys går gjennom relet for nærlys. hører du noe klikk under rattet når du skrur på nærlys? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2016 Tipper rele eller sikkringer, men noe usansynlig at begge sikkringen skal ryke og edit: 98% sikker på rele, tipper det er forigla mot at du kan kjøre med bare fjærnlys ved at styrestrømmen til fjærnlys går gjennom relet for nærlys. hører du noe klikk under rattet når du skrur på nærlys? Kan ut å sjekke om jeg hører noe når jeg skrur opp hendelen, skal jeg høre et klikk da? Edit: Kan ikke høre noe som klikker nei! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2016 Ta av dekselet under rattet for å være sikker, b5 er latterlig bra isolert mot rele lyder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2016 Ta av dekselet under rattet for å være sikker, b5 er latterlig bra isolert mot rele lyder Skal gjøre det imorgen Edit: er ganske sikker på at jeg ikke hørte noe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2016 Sjekket sikringene idag, og de var hele. Noen som vet hvilket rele det er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2016 Skal gjøre det imorgen Edit: er ganske sikker på at jeg ikke hørte noe! Om ikke du hører noe klikking, så kan jo det bety at relèet ikke slår til.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 4, 2016 Har funnet ut at det ikke er rele på denne, men at et vanlig problem at koblingen i bryteren smelter... Altså jeg må av med rattet og airbagen og se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 4, 2016 Jeg tipper det er lysbryteren din som døde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 4, 2016 Jeg tipper det er lysbryteren din som døde. Ifølge det store internett, så er det mange som har problemer som er akkurat det samme som mitt. En svakhet med at koblingene i lyshendelen/lysbryteren smelter. Så jeg får ta av rattet og se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 5, 2016 Fant problemet. Var i lyshendelen og det var kontakten som hadde brent seg fast. Prøvde å løsne den fordi den skal gå opp og ned med noen fjærer, men endte med å ødelegge hele dritten. Legger ved bilde av den kontakten: Så nå må jeg kjøpe helt ny, med hendeler og alt. Noen som har A4/S4/RS4 B5 delebil stående? Jeg skulle ha hatt 4D0 903 513 N. Legger ved bilde av delen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 12, 2016 Tar på tiden å skaffe en ny sånn! Har blitt SVINDLET engang....... Noen som vet hvordan jeg går fram her? Betalte 500kr til en dude og han sa han skulle sende sporingsnr, men det har han alle unnskyldninger til nå for å ikke sende. Har viktigere ting seier han. Tar jo 2 sekunder å sende sporingsnr til meg? Og nå svarer han heller ikke på meldingene jeg sender til han. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 12, 2016 (endret) Svindle noen for 500,-? Folk.... Betalte du via bank, paypal eller f.eks finn sin betalingsgaranti? Hvis det var med kort er det fort politiet eller besøk på døra er jeg redd for Både visa og Mastercard sine avtaler dekker ikke tilfeller som dette etter hva jeg har forstått (betaling privat før mottatt vare) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 12, 2016 Du er ikke så veldig tålmodig? Er 12. i dag og du bestilte kanskje tidligst 5.? Rett før helgen? Han har sikkert ikke fått sendt den før nå, og lyver litt pent om sporingsnummer. Evt. legg ut navn/nummer her og se om noen kjenner vedkommende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 13, 2016 Overførte til han via bank og nå svarer han ikke. Og en avtale er en avtale Bjørn, vært greit om han hadde sagt at han ikke fikk til å sende før den og den datoen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre egentlig. Får se om han svarer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 13, 2016 Ja, det er jeg enig i! Man skal holde avtaler! Og særlig hvis det er deler man trenger for å få bilen på veien igjen! Prøv å ringe fra en annen telefon, ofte at 'skurker' dummer seg ut da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 13, 2016 Ja, det er jeg enig i! Man skal holde avtaler! Og særlig hvis det er deler man trenger for å få bilen på veien igjen!Prøv å ringe fra en annen telefon, ofte at 'skurker' dummer seg ut da.. En av grunnene jeg kjøpte av han var at han kunne sende samme dagen, da det hastet å få dette til forrige helg, men det gikk jo rett i vasken med de helgeplanene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 16, 2016 Fikk den jeg bestilte fra opphøgger idag, imponerende å få den 2 dager etter jeg bestilte! Alt ble i orden når jeg skiftet det lille koblingsstykke. Fikk omsider kontaktet han jeg bestilte fra først, han sa at faren hans hadde havnet på sykehus og fått både leversvikt å nyresvikt å det var kritisk. Og han skulle sende førstkommende mandag. Det som er litt gøy er at han allerede har sagt at han har sendt? Så sånn er den saken. Får se om det dukker opp noe, tviler på at det gjør det. Hva gjør folk med sånn svindel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...