1991 Audi 200 20vt, godkjent ombygd, veteranstatus + ekstra delebil

Anbefalte innlegg

Endring i livsituasjon gjør at jeg er nødt til å redusere bilparken og dermed ser jeg på muligheten for å selge denne bilen hel i først omgang. Uansett vil dette være et tap for meg, men slik er det dessverre med bil og derfor forsøker jeg å denne omgang å selge bilen slik den står idag.

 

For de som har vært på klubbens banetreff, har du nok sett bilen både i depot og ute på banen år etter år de siste 5 årene.

 

Jeg tenker jeg lister opp bilen under kategorier og informasjonen er så godt gjengitt som faktisk mulig.

Kvittering kan legges ved på det meste.

 

 

Karosseri/understell/drivverk:

Etter hva jeg har fått etterforsket så er dette kun en omregistrert skjøtebil men aldri blitt fysisk skjøtet. Vognkortet er registrert på en 84mod 100 cc, mens merknadsfeltet tydelig sier godkjent ombygget 1991mod 200 20vt quattro. Bilen har hengerfeste og takluke, Sort lakk

Bilen skal være eu-kontrollert innen April 2016, kan være behjelpelig med eu-kontroll.

 

Det negative:

- En bil som nå passerer 32 år kan ikke komme unna rust og denne bilen er også utsatt for dette. Derimot er det ingen farlig rust som er anmerket på EU. Rust på venstre kanalplate, rusthull på høyre kanalplate, venstre forskjerm (anmerkning pkk), rust venstre hjulbue bak (anmerkning pkk), rusthull venstre hjørne bak under lykt samt under refleksplate over fanger. Panser har såvidt begynnende rust etter at panser blåste opp over frontrute på banekjøring, det er også relativt brunt under men ingenting som er blitt påpekt som alvorlig/graverende rust på verkstedkontroller.

- Høyre baklys er glasset sprukket etter ryggeskade med avstikk for 2 år siden. (Anmerkning pkk)

- Frontfanger har tegn etter liten kollisjonsskade på høyre side, dvs. sprekk i plasten på fanger og festebjelker til fanger bak er bøyd. Rammevanger er dog ikke skadde.

- Høyre forskjerm er i glassfiber og har et dårlig lakkeringsforsøk.

- Ene blinklysglasset i frontfangeren er knust. (anmerkning pkk)

- Pynterlister på sider foran mangler, venstre side er knekt etter et verkstedbesøk på Møller og ny er ikke å fremskaffe, høyre side er demontert men hel. Pyntelist venstre side bak er løs men hel.

 

Det positive:

- Bilen har elektronisk klimastyring, men ikke gass på systemet, reim for klimakompressor er tatt av. Varmeapparatvifte er byttet i 2013 og varmeflapsmotor i 2014.

- Bensintanken lekker ikke, rommer gode 80l og kommer langt på dette.

- Oppgradert ifra 200 fjerben med ufo-bremser til S6+ bremser, HP2-kalipre med nye Zimmerman Sport 323x30 bremseskiver og yellowstuff klosser foran og nye 269x20 skiver med yellowstuff-klosser bak.

- Nye kalipre bak i 2013 sammen med brekkvaiere, ingen tegn til treghet i brekk enda.

- Nye foringer overalt i 2013-2014, Oppgradert til polyforinger følgende steder: styrestag, stabstag foran og bærearmer.

- Støttestyredemper installert i 2014 på styresnekke (hjelper på stabilitet/følelsen ved større hjul)

- Nye Bilstein B8 Sprint rundt baut i 2013, ca. 4500km er kjørt på disse, sammen med 40/40 senkefjærer.

- Bakdiffen er foret helt opp med 2 sorte hockeypucker i 2014 og dette har så å si eliminert quattroklunken.

- Delrin motorsportfester på girkasse og motor, alt i våren 2015 ifra Hansen Motorsport.

- Bilen har en 016-girkasse i seg som ble vasket utvendig og ny olje i 2015, syncring i 3.gir derimot er litt dårlig og gir en skrapelyd hvis du forsøker å pent legge den inn på feil turtall men fullt fungerende (har en annen 016-kasse stående som er garantert helt lydfri men inngående aksel er knekt. Følger med hvis ønskelig)

- Ny slavesylinder i 2014 som ga en mye bedre pedalfølelse.

- Har laget 3" downpipe med tre lambdauttak som går under bilen, fjernet katalysatorer og montert på CAC eksosanlegg, Eksosbandasje er på helt ifra downpipe frem til der hvor katalysatorene endte før, dette for å lede varme bort ifra motorrom og noe støyreduksjon.

- Ombygget ledningsnett ifra 3b til AAN (for 5 coilers oppsett)

- 044 bensinpumpe i tanken.

- Frontrute byttet i 2013 pga. slitt/dårlig sikt og liten steinsprut, uoriginal utført på Hurtigruta carglass.

- Ny radiator i helstøpt aluminium sortlakkert, gir mye bedre kjøling enn org. i plast med komposittplasttanker.

- Hjullagre byttet rund baut i 2014.

____

 

Interiør:

 

 

- Blått delskinn, teppe og dashbord, trepyntelister, ikke skipose i bakseterygg men nedfellbar pute. Interiøret fremstår som noe slitt med bruksmerker, førerstol har hull i sideputen på venstre side, taktrekker har såvidt begynt å henge i bakkant, trekket i takluka har løsnet men har dette liggende. Hanskerom er demontet men har alle delene og følger med, kan også monteres.

- Fremre og bakre sigarettutak fungerer.

- Klargjort for 4-punkt-seler med godkjente plater og øyebolter montert. Bytter ikke ut eksisterende fester for 3-punkt slik at begge kan brukes.

- 200 instrumentpanel med kjørekomputer og alt fungerer, har vist tendenser på sviktende autocheck-display slik syken er på disse.

- Klargjort for bilstereo med 2 doble phonokabler ifra midtkonsoll til baki koffertrom, 50kvadrat strømkabel ifra batteri til koffertrom.

- 2x10" basskasse med forsterker kan leveres med om ønskelig.

____

 

 

Motor og tilhørende:

Gått ca. 230k, totaloverhalt for 9000 km siden, dvs. nye lagre, foringer, pakninger, enveisventil, ventilløftere, sylinder honet, nye stemperinger, ny oljepumpe og snorkel, ny reg.reim, vannpumpe, osv.

I tillegg har jeg oppgradert motoren og toppen med H-råder og rustfrie stålventiler (to kjente svakheter ved økt effekt) samt ARP-toppbolter

Hatt 3 oljeskift med filterbytte på 3000km intervaller og tappeplugg har en magnet installert for å ta opp.

- Ny dynamo i 2015 med 15v spenningsregulator.

- Spec 3+ clutch, veldig veldig fin og gjevn clutch med god pedalfølelse uten rykking, ingen sluring. Enkeltmassesvinghjul.

- Bygget om ledningsnett til 5 coilers oppsett, Møller-originale nye 2.0tfsi-coiler med stikk og strømpe/kappe, Bosch F5DP0R platina-plugger.

- AAN ecu med custom-modifikasjon for å fungere med resten av oppsettet, kaldstartoppsett, failsafe og annen funksjonalitet er fortsatt aktiv, kan scannes med vas-system/vagcom.

- 440 dyser montert i fuelrail med Aeromotive bensintrykksregulator justert på 3,2 bar grunntrykk.

- Svartstålgrenrør ifra Hansen Motorsport med uttak for eksostemp/baktrykksmåling.

- Catchtank på 4dl installer på bunnpanneånding

- Custom turbo montert med T3-flens og original wastegate med 1.1 fjær, oppsettet gir så å si original kjørbarhet med 1,5bar på 2950rpm og hele veien ut til sperre. Kjører fint på 2bar ladetrykk men turbo kan klare mer. Ladetrykk styres ved MBC i motorrom.

- Custom luftmassemåler med custom "oversetnings-kretskort" som tåler turbobyttet, ikke wolframtråd-basert og mer solid.

- Sort 007Forge bypassventil for å redusere turbolag ved girskift.

- 19 raders oljekjøler som gir 125 grader maks oljetemp på bane.

- Custom intercooler og rørgate bak grill som er sortlakkert og er lite synlig, 31 grader lavere innsugstemperatur kontra original og ingen trykkfall kontra 0.3bar på original.

 

 

 

Bilen kjører tilnærmet originalt ladetrykk, og effekt på offentlig vei, men kan byttes til banemap ved kjøring på lukkede baner.

 

 

Ingen dynobenk-tall men er kalkulert til 462hk/529nm på veiv med 98oktan.

Faktisk forbruk er 0,71l/km på langkjøring (Våler/Rudskogen) og 1,1l-1,3l/km på småby-køkjøring.

 

 

Delebil:

Planen var og flytte over deler, derfor har jeg et ekstra rullende karosseri for å bytte ut karoisserideler som er skadd. Dette er en ombygd 100 delebil, ingen motor, girkasse, el-nett, interiør eller drivverk, står dog på 100 fjerben og hjul for lettere transportering. Alle dører følger med og ruter er intakte, ikke takluke. Har godkjent ombygging til 200 i vognkort og kan registreres ved ønske. Karosseri har bare mild overflaterust og er mye bedre rustmessig stand under.

 

 

 

 

 

Bilen er klar til kjøp/henting allerede idag med 1 sesong gamle Federal vinterdekk og org.15" alufelger ferdig påmontert. Testkjøring er mulig men ingen testpiloter.

Prutet pris for VACN-medlemmer: 50 000,- med årsavgift betalt og delebil

 

Ikke-medlemmer: 60 000,- ink. årsavgift

 

 

 

Bilder:

Bilder av nåværende stand er ikke helt oppdatert

 

Varingler2011_3_zpsv0bukmjf.jpg

 

IMG_0038_zpsm6glderx.jpg

 

702_zpsdcjk4bjg.jpg

 

Varingler2011_zps6ki5ulgh.jpg

 

IMG_7853_zpsdvw31vii.jpg

 

IMG_1038_zpsopgky0d9.jpg

 

IMG_1659_zpsltlxl8u1.jpg

 

IMG_1038_zpsopgky0d9.jpg

 

IMG_0589_zpszwvyw46k.jpg

 

IMG_0551_zpshnawmfea.jpg

 

IMG_0572_zpsquov1hma.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. såg at du skreiv at du måtte ha endring i bilparken.

prøver nå uansett jeg. kan audi 90 quattro være inteisangt å bytte pluss 15k i mellom legg?

 

Mvh Marius.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt lov å prøve. Jeg ser etter reduksjon i bilparken så da er innbytte ikke så aktuelt dessverre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt PM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.