#1 Skrevet Januar 4, 2016 (endret) Hei. Hadde Golfen min på Eu-kontroll i vinter og den gikk ikke gjennom p.g.a at motorlampen lyser og de fikk ikke målt co2. Har byttet en lambdasonde og egr-ventilen og fikk da fjernet noen feilkoder. Har en MaxScan og får nå følgende feilkoder: 18330-097 Ambient Temp Sensor 2 (G249) : Open or short to plus : P1922 16414-228 Oxygen(Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction (Open Circuit?) : P0030 16502-034 Engine Coolant Temp. Sensor (G62) : Signal too high : P0118 18364-036 Exhaust Gas Temp Sensor 2 Bank 1 (G448) : Electrical Malfunction : P1956 Er det noen her inne som kan forklare litt mer om hva som må byttes av deler her? M.V.H Stian Engebakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2016 Har du prøvd å slette feilkoder å sett om de kommer tilbake? Når du byttet lambda, var det den før eller etter katalysator du byttet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2016 Jeg har slettet flere ganger, senest når jeg byttet egr-ventil. Byttet det før kat, kunne gjøre det fra motorrommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2016 Ser du fremdeles har feil på denne. Har du prøvd å lese av verdiene denne gir? Virker som det kan være koblingsfeil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2016 Da får jeg prøve å byte den igjen. Måtte koble ledningene fra den Nye lambdaen på den gamle kontakten for jeg bestilte feil type:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 10, 2016 Prøvde å slette de. Etter en uke kom det 6 feil. Alle de i første post og misfire multiple cylinders og misfire cylinder 2. Er det kun lambda av disse feilene som har med motorlampen å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 27, 2016 Jeg ser nå at jeg har "no signal" på både lambda sensor 1 og eksostemp sensor 2. Kan det da hende at det er noe galt med noe annet enn selve sensorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 27, 2016 Det kan virke som det er ledningsbrudd feks ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 28, 2016 Uff, feilsøking i ledningsnett tror jeg at jeg overlater til noen andre. Noen som har tips til verksted med vettug timepris og som har peiling på VAG? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 4, 2016 Hei. Kan noen si meg hvor 18364-036 Exhaust Gas Temp Sensor 2 Bank 1 (G448) sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 4, 2016 Ved siden av lambda? http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk5/power_unit/4-cylinder_diesel_engine_(2.0_l_engine_4_valve)/exhaust_system/front_exhaust_pipe/assembly_overview_front_exhaust_pipe_with_particulate_filter/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...