Anbefalte innlegg

I går runda bilen min 100000km, 2km etter begynte den å fjuske. Å det veldig til tider. På morran i dag ble den enda værre, sneila meg framover i kø. Så plutselig stopper bilen.: eek : Fikk startet den igjen, dog så var den vanskelig å starte. Men måtte holde gassen ganske nedtrykt for at den ikke skulle stoppe. Måtte justere farten med bremsen, ble mye rykk og napp kjøring (har automat) Kom meg til bussholderåplassen noen meter føre. Så stoppet den igjen.: bh :: bh :

Fikk startet den, satt den i drive. Men ingen ting skjedde når jeg ga gass. Motorturtallet økte ikke en gang. Hadde bånn gass så kom den etter hvert, og fikk kjørte videre, med mye fjusking.

Dro til møller på hvam, der antok dem det var luftmengde måleren.

Er dette noen som krever no spesielt for å bytte?? eller er det et reint komponent bytte??

Bilen er forøvrig en 2000mod Passat 1.8T

 

Å jeg som bytta bil for å slippe sånne ting. : bh : Skulle ha en drift sikker bil jeg. Håper bare dette ikke er begynnelsen på no...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM er noe du kan bytte selv ja.

Ville rensa gassspjellet og, kan ha noe med saken det og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver at de ANTOK det var LMM, dette kan de jo måle seg til på 1-2-3.

Burde vel komme opp feilmelding også, selv om jeg har hørt at dette ikke alltid skjer?

Hos merkeverksted her i Kristiansund tilbød de seg til å måle LMM gratis, fant da ut det var lamdasonden.

Ellers må du vel ha torx bits for å skru ut LMM fra luftfilteret, husker ikke størrelse, mener det var 40 eller 45

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver at de ANTOK det var LMM, dette kan de jo måle seg til på 1-2-3.

Burde vel komme opp feilmelding også, selv om jeg har hørt at dette ikke alltid skjer?

Hos merkeverksted her i Kristiansund tilbød de seg til å måle LMM gratis, fant da ut det var lamdasonden.

Ellers må du vel ha torx bits for å skru ut LMM fra luftfilteret, husker ikke størrelse, mener det var 40 eller 45

 

De hadde ikke tid til å se på den med engang. Åsså viste dem at jeg hadde time for reg. reim bytte først kommende tirsdag. Men alle symtomene pekte mot den sa han.

Stemmer det at det er torx. Så etter i stad. Men det er en spesial torx. sitter en tapp i midten av sporet. Så er det spesialverktøy på det åsså. Tanker jeg lar dem ta det på verkstedet samtidig bilen skal inn. Tar vel ikke så mye for å bytte den tenker jeg. Bilen er ikke så mye i bruk om dagen, så jeg får vente.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.