Bytte av gasspjeld på 1.8 2000 modell

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har hatt mye problemer med sin passat.

Han har vert inn og ut på verksteder og lagt ut en liten formue pga at bilen har noen rykninger på kald motor.Symptomene er kun merkbare før motoren blir varm.

 

I den forbindelse så har han skiftet coiler og sjekket registereim og kjørt diagnose men ingenting hjelper.Verkstedene klør seg i huet og sjønner ingenting,men dei tar jo mye penger i feilsøking så det spørs vel om dei gnir seg i hendene i stedet.Det siste fra verkstedet (møller) var at det muligens var elektronikkmodulen på gasspjeldet som var noe feil med uten at dei egentlig har peiling på hva som er feil.Denne delen koster 9000 kroner!!!! og kunne ikke byttes hvis det ikke var den som var feil.Er jo ran på høylys dag!!

 

Han har nå fått tak i ett brukt gasspjeld med elektronikk til 1100 kr hos NBS (kjempe service og kunne levere tilbake og få tilgodelapp),men jeg har hørt at dette spjeldet må justeres inn på hver enkelt bil når det blir byttet og dette må gjøres med diagnose apparat???

 

Jeg har VAG COM selv, og lurte på om noen har hørt om dette kan gjøres med dette programmet,eller om dette er nødvendig i det hele tatt?

Hvis jeg ikke kan gjøre det med mitt program,vil motoren gå etter byttet slik at han får kjørt på verksted og få justert gasspjeldet der?

 

Motor kode er APT 1.8 liter.

 

Håper noen vet noe om dette da dette allerede har kostet kompisen min mangen tusen allerede.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å bytte i vei det.

Kjør grunninstillinge med Vag-comen din etterpå.

Kjører du ikke grunninstilling først kan turtall variere opp og ned

 

Men den jeg ville prøvd først var å rense det gamle spjellet for oljerester.

En annen ting jeg har vært borti er at hvis batteriet er dårlig vil du også få ujevn tomgang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres greit ut.

 

Takker

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.