Audi A4 1997 1,8/2,0T Quattro S4 facelift utvendig 330hk++ Motor 40 000,-kr

Anbefalte innlegg

Selge mitt prosjekt over flere år. Lister opp det meste som er endret i denne annonsen. I dag står den origniale chippede 1,8T motoren i bilen. Nylig EU OK, så da er det 2 nye år med moro igjen.

 

A4 B5 1997 modell. Ca 250 000 km på telleren.

Fangere, dører, skjermer og lykter fra S4 facelift, dvs ca. 2000-modell. Uorginale S4-sideskjørt. Lakkert utvendig i «Satin black» Seter og dørsider i delskinn med blå alcantara.

 

Understell, dirvverk og bremser:

Bilstein PSS9 Coilovers (godkjent i vognkort)

Porsche Cayenne 356mm frambremser 6-stemplet ECS-kit. (Godkjent med RS4 B5 frambremser I vognkort, så dette går greit I kontroll)

Audi Rs4 bakbremser, 312mm (godkjent)

6-trinns 01E fra Audi A4 TDI, 4,11 utveksling

Bakdiff. fra Audi 80 med sperre, knapp inne i bilen

Forstilling med hjullagerhus fra S4 og så godt som alle stag Febi/Bilstein

H&R stabstag fram og bak (godkjent)

Stabstag mellom dempertårn fremme fra S4 B5

034 motor og girkassefester

18» hjul for å gå klar av bremser, OZ Superleggera med piggfri vinterdekk 225/40 og Rial eller Team Dynamics Pro Race med 225/40 sommerdekk

 

Motor:

Original 1,8T AEB med OCT-chipp, 195 hk godkjent I vognkortet!!! Står per i dag i bilen med orignal katalysator (har 3" DP også) med overgang til Ferrita 3» eksos hele veien bak

 

2,0T som står hel utenfor bilen pga EU-kontroll. Tatt ut i oktober 2015

NIRA I7x hiddensprut. Føres bla. av ES-tuning. Mappet til 330 hk på hjul med 95 oktan

AEB blokk boret til 83mm, Mahle stempel, H-råder, langslaget veiv 92,8mm, ARP bolter i bunn og Raceware head studs.

AEB topp, portet hos Autotrim, forsterkede fjærer og retanere, CAT-cams med justerbare drev

Garrett GTX3071 turbo, SPA turbomanifold, 3» downpipe

840 CC dyser på 3 bar Bosch EV14

Ekstern oljekjøler

Orignalt innsug modifisert for VR6-spjelt

Tial dump og wastegate

Garrett intercooler fra 034 motorsport. 2-3" rørgate

TFSI coiler

Spech 3+ clutch som holder godt og er god til dagligkjøring

Bosch 044 bensinpumpe i tanken

PLX bredbåndslambda og eksostemp med display i bilen

Turbo og oljetrykksmåler

 

Ønsker å selge alt samlet. Trolig SOLGT

Kan vurdere å dele opp og selge en nedstrippet versjon av bilen med orignalmotoren og 2,0-motoren separat, men da skal bilen selges først. Bilen uten Cayenneframbremsene, med bare Rialfelgene, uten div målere osv kan gå for 55 000,- Åpen for en løsning midt mellom dette også. Kan byttes i S4 B5 faclift, da helst med Recaro interiør.

 

Litt negativt helt til slutt:

Lakken er pen fra avstand, men har en del småskrammer og riper. Ikke noen store rustsaker, men det fins nok noe på gang under

Interiøret er ok, men førerstolen er naturligvis noe slitt. Litt småflekker her og der som en må forvente

A/C virker ikke, men alt er der. 2,0 motoren er bygget slik at A/C kan fungere. Jeg har ikke prøvd å få liv i den da fokus har vært motor. Det kan være så enkelt som å fylle gass…

Radio. Kun en enkel CD-spiller med USB.

Batteriet begynner å bli litt slapt. Oppdaget dette nå da det er 10-15 minusgrader ute.

 

Trolig SOLGT

A4 side bak.JPG

A4 side fram.JPG

Turbo og luftfilter.jpg

bilde 3.JPG

baksete (2).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere bilder. Må prøve å få tatt noe i dagslys. Her er i alle fall innvendig. Sorte lister i samme farge som bilen. 2L, motoren står som dere ser hel, oljekjøleren er også på. Ved siden av står Rial-felgene som også kan følge med. Legger ved bremsepapirene her også.

Graf trykk moment.jpg

2l og rial.JPG

Inni.JPG

Bremsepapir.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagt til og redigert litt detaljer i annonsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite interesse her gitt. Dette er jo et ypperlig utgangspunkt for et prosjekt med enda kraftigere motor, men også veldig komplett slik den er med 2,0l'eren også. Som sagt åpen for å selge med alt eller uten en del ting. Bare ring og spør.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke ekstra spindler bak liggende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen nye bilder. Sommer og vinter på en gang. Ligger også på finn nå.

OZ og brems.jpg

A4 vinter.jpg

A4 sommer.jpg

A4 bak.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å selge motorpakken separat. Utgangspris 40 000,- Noen bilder av pakken.

 

turboside.jpg

Hele pakken.jpg

ovenfra.jpg

spjeld dynamo oljekjøler.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp med seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpen for bud også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par nye motorbilder. Plukka fram motoren og tappa oljen i dag. Gjør den klar for flytting. For spesielt interesserte kan dere se på vannbraketten bak på toppen. Har skifta ut plasten med en forsterket del i metall fra INA Enginering.

 

mvh

Vegard

front.jpg

bak.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.