Kompis har trøbbel med Golf 1.6 TDI

Anbefalte innlegg

En kamerat har en 2011 golf 1.6 TDI som han har problemer med. møller sier at bilen er bra... Her er beskrivelsen av plagene. Kommentarer, løsninger og tanker mottas med takk.

det er to hovedproblem: 1. Bilen er tung å starte ved kald motor. Helt håpløs ved minusgrader. Alt ser normalt ut helt til motoren skal begynne å dra. Ingen feilmeldinger. Men det hjelper å skru av alt som trekker strøm! Til og med varmen i speila. Nytt batteri i desember, uten bedring. 2. Ved kjøring på lavt turtall i 70km/t, og gjerne 4 giret, opplever man at bilen tar en mini pause når man skal akselerere. Klemmer inn gassen, motoren begynner å respondere før den plutselig mister all motorkraft i ca 1 sekund før den kommer tilbake og fortsetter akselerasjon. Første gang dette skjedde så fikk vi feilmeldingen engine fault. Denne har ikke kommet etter at møller begynte sitt arbeidet. Men motorkraft blir borte fortsatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen innspill? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke mulig å logge feks, lmm verdier, drivstoff mengde, div temp osv under kjøring når dette skjer, om det da skjer systematisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke peiling jeg. Synes det er merkelig at Møller ikke finner ut av dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du søker litt her på forumet så mener jeg det har vært lagt ut om en annen golf med samme problem uten att møller fant ut av det. Vet ikke om det ble noen løsning på problemet der til slutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips, men jeg finner det ikke andre som har noen tanker rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke så mye der, men takk :) Det må jo være noen her som har noen kommentarer eller tanker rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en golf 1.6 TDI det også. Jeg kan høre med eier om det ble noe løsning på problemet for hans del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøver vi en siste gang... Innspill? Tanker eller annet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat av meg sier også han har dette problemet med sin 2010 Golf 1.6 TDI DSG. Den liksom... "lagger" litt når han gir på, akkurat som om den ikke responderer på gassen. Ingen feilkoder..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat av meg sier også han har dette problemet med sin 2010 Golf 1.6 TDI DSG. Den liksom... "lagger" litt når han gir på, akkurat som om den ikke responderer på gassen. Ingen feilkoder..

Akkurat ja. Møller må jo klare å fikse dette uten at kunden må betale for hver eneste verkstedtime? Det er vel urimelig? Forøvrig kjøpte han bilen for ca 3 år siden av møllerforhandler, ergo gjelder kjøpsloven, men de nekter å dekke det......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut fra at glødeplugger er sjekket, og OK ?

Den motoren har vel egr/ agr bla bla... som kan lage lignende feil ? Spesielt hvis dette EGR/ AGR greiene begynner bli dårlige.

Har Du mulighet for diagnose, er jo det fint. Kan jo gi en pekepinn.

Sliter med en dau passat med samme motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser du skriver du sliter med "dau" Passat med samme motor - jeg tror ikke du akkurat kan forvente en såkalt Autobahn Stormer med ytelsen til denne motoren :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut fra at glødeplugger er sjekket, og OK ?

Den motoren har vel egr/ agr bla bla... som kan lage lignende feil ? Spesielt hvis dette EGR/ AGR greiene begynner bli dårlige.

Har Du mulighet for diagnose, er jo det fint. Kan jo gi en pekepinn.

Sliter med en dau passat med samme motor.

Takker for innspill. Får ikke noen feilkoder. Det sier Møller isåfall... Lukter dårlig behandling...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser du skriver du sliter med "dau" Passat med samme motor - jeg tror ikke du akkurat kan forvente en såkalt Autobahn Stormer med ytelsen til denne motoren :P

Vel, når man får toppen 2500 omdreininger, og den såvidt greier 50 km/ t i slakk oppover bakke må vel det betegnes som ganske dødt, på en bil, som selv med knappe 105hk, fint greier holde følge med trafikken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, er det så dødt har du vel trolig en feilkode...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.