#1 Skrevet Januar 8, 2016 Hei Leser ut denne feilen: Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.lbl Part No: 038 906 019 FC Component: 1,9l R4 EDC 0001SG 1515 Coding: 00002 Shop #: WSC 00020 VCID: 5DBB73C8D7ABCFD61D-4ACE WVWZZZ7MZ2V042524 VWZ1Z0B1969236 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent Readiness: 0 0 X X X Har byttet den Magneventilen/ boost controllern/ N75 alt ettersom. Har også tatt ut selve EGR ventilen, og rengjort den. Vacum klokken ser også ut til å være tett. Men etter en stunds kjøring, forsvinner turboen og bilen blir halt dau. Ser det står 2 slike ventiler bak på torpedo veggen, spm er om begge bør skiftes. Eller kan det være andre ting som også lager trøbbel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2016 Sjekk alle vakumslangene i motorrommet. Har du tilgang til manuell vakumpumpe kan du sjekke om det er liv i staget som går fra turbo og oppi vakumklokka. Er ikke uvanlig at turboen kokser til innvendig og reguleringa setter seg fast, og du får slikt problem du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 9, 2016 Sjekk alle vakumslangene i motorrommet. Har du tilgang til manuell vakumpumpe kan du sjekke om det er liv i staget som går fra turbo og oppi vakumklokka. Er ikke uvanlig at turboen kokser til innvendig og reguleringa setter seg fast, og du får slikt problem du har. Hei, takk for tips. Var redd for akkurat det med turboen, er jo ikke akkurat enkel adkomst på en tverstilt motor. Men det går seg vel til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 9, 2016 Jeg hadde samme problemet på min Golf. Jeg måtte skifte toppakning, så da renset jeg VNT-mekanismen på turboen mens jeg hadde den ute og på benken, men probemet dukket opp etter at jeg renset VNT (jeg brukte JIF Ovn og Grill til å rense). Det viste seg etterhvert at VNTen sto tidligere på maks åpning, mens etter rens var VNT lukket. Etter grundig feilsøking så fant jeg ut av at både N75 og vakuumklokken som styrer VNT var defekte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...