Sharan 2000 mod. 19 Tdi, ladetrykk, egr etc

Anbefalte innlegg

Hei

 

Leser ut denne feilen:

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.lbl

Part No: 038 906 019 FC

Component: 1,9l R4 EDC 0001SG 1515

Coding: 00002

Shop #: WSC 00020

VCID: 5DBB73C8D7ABCFD61D-4ACE

WVWZZZ7MZ2V042524 VWZ1Z0B1969236

 

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control

P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent

Readiness: 0 0 X X X

 

 

Har byttet den Magneventilen/ boost controllern/ N75 alt ettersom. Har også tatt ut selve EGR ventilen, og rengjort den. Vacum klokken ser også ut til å være tett.

Men etter en stunds kjøring, forsvinner turboen og bilen blir halt dau.

 

Ser det står 2 slike ventiler bak på torpedo veggen, spm er om begge bør skiftes. Eller kan det være andre ting som også lager trøbbel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk alle vakumslangene i motorrommet. Har du tilgang til manuell vakumpumpe kan du sjekke om det er liv i staget som går fra turbo og oppi vakumklokka. Er ikke uvanlig at turboen kokser til innvendig og reguleringa setter seg fast, og du får slikt problem du har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk alle vakumslangene i motorrommet. Har du tilgang til manuell vakumpumpe kan du sjekke om det er liv i staget som går fra turbo og oppi vakumklokka. Er ikke uvanlig at turboen kokser til innvendig og reguleringa setter seg fast, og du får slikt problem du har.

 

Hei, takk for tips.

Var redd for akkurat det med turboen, er jo ikke akkurat enkel adkomst på en tverstilt motor.

Men det går seg vel til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet på min Golf. Jeg måtte skifte toppakning, så da renset jeg VNT-mekanismen på turboen mens jeg hadde den ute og på benken, men probemet dukket opp etter at jeg renset VNT (jeg brukte JIF Ovn og Grill til å rense). Det viste seg etterhvert at VNTen sto tidligere på maks åpning, mens etter rens var VNT lukket. Etter grundig feilsøking så fant jeg ut av at både N75 og vakuumklokken som styrer VNT var defekte.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.