Glødelambe blinker under kjøring på Passat B7

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har peiling på hva glødelame som blinker under kjøring på en passat B7 2013mod betyr? 2.0 170hk. Ingen annen symptom enn at den blinker. Glødeplugg eller noe? Bilen har gått 44300km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blinkende glødelampe er varsel for motorfeil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket ikke nå på motor eller noe å det kom ingen feilmelding utenom blinkende glødetrgn. Etter ett par start og stopp så var det borte igjen;) får se om den gamle hiddenn takler vagcom'en jeg har;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EGR/AGR kjøler ?

Har garanti du så bare kjør på møller.

Om det er den og du ikke har garanti koster det 16-17 tusen og få den byttet.

Standard feil på nyere VAG med 1.6-2.0 common rail.

Bytter slike hver eneste uke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EGR/AGR kjøler ?

Har garanti du så bare kjør på møller.

Om det er den og du ikke har garanti koster det 16-17 tusen og få den byttet.

Standard feil på nyere VAG med 1.6-2.0 common rail.

Bytter slike hver eneste uke.

 

Går det ikke greit å rense dem etc? eller er det andr eting som gjør at de slutter fungere?

Hva koster selve EGR7 AGr delen.

 

Vet Du hvordan det er å bytte den på en PAssat 1,6 diesel ( CAY) 2010 mod.

Sliter litt med søstra sin Passat.

Beklager om eg kuppet tråden litt her....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen rens, enhet må skiftes ut. Er motoren og leamikken i kjøleren som ryker, kondens, vann som gjør at bevelige deler ruster og går tregt.

 

Masse jobb og bytte, sitter bak på blokka bak dieselpartikkelfilter osv.

 

Skiftet MANGE slike.

 

Selve kjøleren koster vel 3-4 pluss jobb. Vi tar mellom 15-16 tusen med jobb. (Møller)

Har du garanti er det en annen sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen rens, enhet må skiftes ut. Er motoren og leamikken i kjøleren som ryker, kondens, vann som gjør at bevelige deler ruster og går tregt.

 

Masse jobb og bytte, sitter bak på blokka bak dieselpartikkelfilter osv.

 

Skiftet MANGE slike.

 

Selve kjøleren koster vel 3-4 pluss jobb. Vi tar mellom 15-16 tusen med jobb. (Møller)

Har du garanti er det en annen sak.

 

Når Du sier bak på blokka, mener du inn mot torpedo veggen da? Tverrstilt motor. Får man byttet den oven i fra gjennom motor rom. Leste noen utenlandske tråder, der det var snakk om demontering av forstilling.

Sitter EGR sensor 2 ( ref Vagcom) på denne delen?

Takknemlig for svar . :)

 

Regner ikke med at deter garanti igjen på 2010 model som nett passerte 100 000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter bak på blokka ja(skiftes fra nedsiden) godt gjemt av drivaksling, dieselpartikkelfilter.

Jeg/vi tar ned traversen ja, løsner rattkryss inni bilen, stabstag, batteri, batterikasse, ledninger til lambda,egr sensorer osv...

Løsner bærekuler,stabstaglenker, endeledd, eksosfeste,midtre eksosfeste, 2 vannslanger på kjøler, 1 stikker, agr rør, returrørturbo osv...

Så er litt jobb.

Noen gidder og træle og slite med og bare løsne partikkelfilter(skyve det opp/siden), drivaksling, bærekule, men det er ganske trangt da. Gjort det 1 gang selv, men har funnet ut at løsninga med travers er bedre.

 

egr sitter ikke på agr kjøler nei, sitter en før turbo, en etter og en etter dpf(dieselpartikkelfilter)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter bak på blokka ja(skiftes fra nedsiden) godt gjemt av drivaksling, dieselpartikkelfilter.

Jeg/vi tar ned traversen ja, løsner rattkryss inni bilen, stabstag, batteri, batterikasse, ledninger til lambda,egr sensorer osv...

Løsner bærekuler,stabstaglenker, endeledd, eksosfeste,midtre eksosfeste, 2 vannslanger på kjøler, 1 stikker, agr rør, returrørturbo osv...

Så er litt jobb.

Noen gidder og træle og slite med og bare løsne partikkelfilter(skyve det opp/siden), drivaksling, bærekule, men det er ganske trangt da. Gjort det 1 gang selv, men har funnet ut at løsninga med travers er bedre.

 

egr sitter ikke på agr kjøler nei, sitter en før turbo, en etter og en etter dpf(dieselpartikkelfilter)

 

Takker så mye, endelig litt vettug informasjon. :)

Da kan man sikkert sjekke EGR ventilene først. Enkleste det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.