Midtre bremselys bak fungerer ikke Audi A4 B6 avant

Anbefalte innlegg

Midtre bremselys (det på toppen av bakluken) fungerer ikke, men fungerer fint på høyre og venstre side. Noen som vet hva som kan være galt? Er ikke dette LED lys? Virker merkelig hvis alle diodene ryker samtidig...... Er det noe jording eller lignende som er i nærheten?

Sikringer OK.

Kan dette ha sammenheng med at "bilen ikke merker" at bakluka er åpen (mikrobryteren som trolig er gåen)???

A4 b6 stasjonsvogn 04mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremselyset sitter bare i en kontakt i toppen av bagasjeluken. Det kan være ledningsbrudd mellom bagasjeluken og karosseri som er årsaken til att bilen ikke merker luken er åpen, og att Bremselyset ikke virker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt bare slutta å virke plutselig. Satte inn nytt, fiks ferdig... ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm trodde en og en diode røk? Er de seriekoblet da? Slik at hvis f.eks den første pæra ryker, så slutter alle å lyse? :P

Men hvor vanskelig er det å få av panelene rundt, og deretter få byttet dette bremselyset? Har kun funnet guider for sedan.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten ledningsbrudd vanlig feil på B6 avant. (Som jeg vet)

Eller ødelagt pære.

Sitter en skrue i hvert av "håndtakene" bak og hvis du åpner der hvor varseltrekanten er så sitter det to skruer på hver side (PH2).

Så er det bare å dra panelet ned, sitter i klips. Så du på dra litt hardt helt i starten.

Er ikke LED som sitter der med mindre det har blitt byttet før ditt eie. Mener det skal sitte gløde-pære der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det muligens kan være ledningsbrudd, men får sjekke det når det blir litt varmere i været :) takk for hjelpen sålangt i hvert fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som har tips til hva det kan være? Jeg pusset litt på jordingene og sjekket ledningene i begge ledningstrømpene til bakluka, alt OK. Skiltlysene lyste faktisk bedre etter at jeg pusset på jordingene, var litt belegg på de.

Noen som vet noe annet det kan være? Har i tillegg en feil at lyset i bagasjerommet ikke slår seg på når bakluken åpnes og at bilen heller ikke merker at bakluka er åpen. Kan dette ha en sammenheng? Bremselysene på høyre og venstre side fungerer fint.

Hjelper det å bytte baklukelåsen? Eller kan det være noe annet?

Hvordan får jeg ut bremselyset i toppen av bakluka? (Har tatt av alle dekslene på innsiden av bakluka).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du har tatt av dekselet skal det være en klips til lyset som må taes bort. Du stikker et skrujern inn der hvor ledninga til lampa går inn og presser denne til høyre. Deretter kan du begynne å pille ut lampa, begynn fra høyre side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.