Bytte glass på lykter rs2

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg nye glass til tåkelysa og hovedlyktene. Skal til med og bytte disse i dag. Hvordan bør jeg gå frem? Tenkte å legge dem i stekeovnen i 1-2min på 90 grader for å varme silikonen litt. Men vil dette ødlegge reflektorene?

Jeg vet det finnes en DIY på å gjøre det med tåkelysa. Men finner den ikke igjen noen plass.

Noen som har innspill og komme med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedlyktene er vel ikke limt? Mener å huske at de bare har klips og pakning slik som med C4-lyktene. Uansett så skal du ikke varme så mye at plastikken kan smelte, 70-80 grader pleier å være nok. Jeg bruker som regel bare varmluftpistolen rundt kanten i noen minutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk av glassene på hovedlyktene. Dem var ikke limt, så var nokså enkelt. Var værre med tåkelysa. Endte med og ha dem i ovnen på 290 grader i 2min. Det hjalp!

Men nå! Noen som har tips til hva jeg kan gjøre med reflektorene på hovedlysa? Dem er slitte å oppskrapte. Er det et alternativ å spraye et nytt lag med "chrom" lakk på dem?

Og hva bør jeg gjøre med tåkelys beholderne? Den ene er gul i plasten og den andre er mørkegrå. Kom med tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke 290 grader, mente 190 grader;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå! Noen som har tips til hva jeg kan gjøre med reflektorene på hovedlysa? Dem er slitte å oppskrapte. Er det et alternativ å spraye et nytt lag med "chrom" lakk på dem?

Nei, det er ikke et alternativ. Chromspray er nok enda mattere enn vanlig sølvmaling, og tåler heller ikke varme. Det eneste alternativet til lå kjøpe nye deler er å få reflektorene re-krommet. Vi har en hyggelig kar her i klubben som fikser slikt for oss, firmaet hans heter Frontlykt Service AS, og du finner han på FB-linken her: https://www.facebook.com/Regenerering.Frontlykt.As/?fref=ts

Se også denne tråden: http://forum.vacn.no/showthread.php?280038-S6-2000m-C5-svakt-n%E6rlys-xenon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker med de nå, holder på å gjøre en avtale:) takker for tips!

Men hva er best å gjøre med tåkelyktene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demontere de, lakkere plasten og montere de igjen? Eller bytte de ut mot noen andre som er fine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem er demontert:) ttt av glass og innmat, så har jeg nye glass. Men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken type lakk jeg skal bruke inni.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med chromespray synes vel ikke resten av innmaten så mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du til tåkelysa nå? At de bør lakkes med chromspray?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er vel ikke noe vits i å lakke noe i hovedlykter? Synes ofte de tåkelysene (har nesten samme på cabben) ser litt for hvite ut, og det er mye synlig plast inni der.. Reflektorene pleier å være bra i disse linselyktene uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chromespray, sølvfarge, sort, hvit, bilens farge. Mulighetene er mange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vell sett litt merkligt ut med blå eller grønn innmat i tåkelysene? Er du ikke enig per?

Jeg går for chrom i tåkelysa også sender jeg inn innmaten i frontlyktene noen som kan det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.