#1 Skrevet Januar 10, 2016 Har skiftet glødeplugger og alle har gått veldig greit, slipper med ett lite knekk og noen kunne skrus lett ut med fingrene og noen måtte ha litt hjelp av skralle. Alle har blitt skiftet på driftsvarm motor Men den siste, som sitter bakerst på førersiden, har jeg ikke fått ut, den slapp først med like mye kraft omtrent som de andre, men etter ett par runder opp strammer den seg liksom til igjen, jeg har kjørt den opp og ned noen ganger og det blir samme for hver gang, jeg føler jeg har tatt i såpass at enten så slipper den eller så er det rett før noe ryker, jeg skrudde den ned til slutt og tenkte å rådfø meg litt her før jeg evnt. prøver igjen. Så hva er deres erfaring , tips? - Er det bare til å kjøre med 5 av 6 nye glødeplugger og ikke tenke mer på det? - Ta nok i så kommer den til slutt? - Levere den inn på verksted og la de ta problemene? Jeg vil ikke ende opp med å måtte bytte en sånn alu topp hvertfall. Her er noen bilder fra 4 av de som er byttet, ikke mye sot eller annet som skal tilsi at den siste skal bli ett kjempeproblem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2016 jeg hadde nok bare latt den stå,blirt fort mye jobb hvis den knekker ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2016 Prøv å mål den med et multimeter, de fleste glødeplugger skal ha en motstand på ca 1 ohm. Er den defekt så har du ingen utslag eller oppe i megaohm området. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 10, 2016 Mener at dette er et kjent problem. Hadde satt bort jobben til Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 10, 2016 Ok, får prøve å måle den. Grunnen til at jeg bytter er rett og slett fordi de skulle vert tatt for 50 k km siden og starten er ganske hard nå i minusgrader. Har blitt en del bedre etter de byttene jeg har tatt men ikke sånn jeg liker det. 2 plugger hvertfall slo ut feilkode og før byttet, 3+5 tror jeg. Har ikke sjekket etter. Interressant hvis noen kan bekrefte at dette er et kjent problem, og hva som er løsningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 10, 2016 Mine ble byttet i november og det ble brukt et par dager på dem. Godgjorde seg i rustoppløser og kjørt motor ofte varm. Bilen ble ikke brukt så var null stress. Etter par dager sklei de lett opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 10, 2016 Hva gjorde du? fylte rundt pluggen med rustløser og kjørte motoren varm? Jeg har ingen tro på at noe som helst form for væske klarer å trenge igjennom gjengene, på noe som helst egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 10, 2016 Etter det har fått med meg så er pluggene originalt laget av et materiale som reagerer med aluminiumet som igjen gjør at dem setter seg fast og normalt knekker når man prøver å ta dem ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 10, 2016 virker som syrefaste plugger og toppen er i alu, det er jo en kjent konfigurasjon Men da snakker du om pluggene generelt og ikke nr3 eller nr 6 spesielt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 10, 2016 Hva gjorde du? fylte rundt pluggen med rustløser og kjørte motoren varm?Jeg har ingen tro på at noe som helst form for væske klarer å trenge igjennom gjengene, på noe som helst egentlig. Vel var vel kompis som gjorde det mens jeg var sykmeldt etter mandel operasjon [emoji14] Han tok noe lignende wd40 oppi plugghullene ved varm motor. Og gjorde det vær morgen i 3 dager. Da løsnet dem. Han vet når han må gi seg før pluggene ryker. Så da ble det den trygge og lange metoden. Kan høre med han når jeg henter bilen fra han på torsdag (på ferie) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 10, 2016 ok, ja gjør det. kansje jeg kan skru opp så den glir lett og deretter spraye noe middel nedi, hvis presset på gjengene ikke er stort og det er god varme så trenger kansje smørningen nedi ett stykke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...