#1 Skrevet Januar 11, 2016 Så, bremselysene og alt baklys har fungert normalt på min '89 Coupe Quattro 20v siden jeg fikk den. Kjørte 7 timer med den for en halvannen uke siden, alt funket da. Dagen etter jeg kom opp begynte varsellampe for bremselys å lyse, men den forsvant etter en 20-30 sek og bremselysene fungerte tilsynelatende. Siden dte har lampa kommet og gått, men mens den har vært på har ett bremselys fungert som normalt. Idag bytta jeg alle pærer bak og rensa sokkelene til pærene. Da mista jeg begge bremselys. Så renset jeg kontaktene, og da mista jeg alt lys på høyre side og fortsatt null bremselys. Sikringen var ikke gåen, men bytta den alikevel. Alle pærene står riktig og er byttet til riktige pærer(står markert inni lysa hva slags jeg skal ha) Rensa kontaktene med å ta på elektronikkrens og ta kontakten av og på noen ganger, har funket på 100% av alle kontakter på tifligere biler jeg har gjort slikt på. Noen som har et fnugg anelse hva som er galt her? Jordingsfeil? I såfall, hvor sitter jordinga til lysene bak på denne bilen? Bremselysbryter? Hvordan tester jeg denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2016 Testa og ta kontaktene inn og ut igjen, når je gtesta igjen nå har jeg ingen lys. Verken blinklys, revers, kjørelys, tåkelys eller bremselysene. (Bak altså, forran funker alt som normalt.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2016 Høres absolutt ut som om du har jordingsfeil, menpå den annen side så vil en jordingsfeil ofte resultere i "diskolys". Når alt har forsvunnet på denne måten, så skal man tro at det er noe annet rart som har skjedd. Jeg vet ikke om denne bilen har noe koblingspunkt i kabelbunten fra sikringsboksen og til bakenden på bilen, men jeg ville forsøkt å finne denne kabelbunten og sjekke om det er noen dårlig kontakt et sted. Følg kabelbunten helt frem til sikringsboksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2016 Det var litt disko når jeg testet før jeg tok alt fra hverandre. Ene kjørelyset forsvant da jeg bremset osv. Noen aning hvor jordinga befinner seg bak der? Litt dritt å demontere hele bagasjerommet om jordinga er et annet sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2016 Nei, det vet jeg ikke for jeg har aldri eid en B3 coupe, men typisk nok så sitter den skrudd fast til karroseriet i innerskjermen et sted. Du får bare følge de brune ledningene fra baklyset, evt. ohme de brune ledningene mot chassis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2016 Demonterte neten hele bilen fra førerstolen og bakover uten å finne jordinga. Den er nok jorda sammen med alt annet under rattstammen. Men ser ut til at jeg fant feilen(e). Bremselysbryteren hadde detti fra hverandre pga en ødelagt klips. Stripsa den sammen igjen og skal bestille ny. Og det ser ut til at det er mer enn bare litt dritt i kontaktene. Lot bilen stå å gå litt, så fikk jeg ett lys svakt på høyresiden. Banka litt på lykta og dytta litt på kontakten, så fikk jeg to på H. side og et svakt på v. side. Trykte på bremsen, så forsvant alt lys bak. Gjorde det igjen så forsvant bare v. side. Så testa jeg blinklysene. Etter litt å ha blinket litt på begge sider fungerte v. side slik som det skulle. Kjørelys, bremselys, blinklys og tåke. H. side har kun det ene kjørelyset, som forsvinner når jeg bremser. Alt flimrer under blinking, og hvis jeg rører på kontakten på v. side flimrer begge sider. Ergo, ser ut til at jeg må gjøre litt mer grundig rengjøring på både kontaktene og platen man setter pærene inn i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 28, 2016 På B4'en min har jeg tidvis hatt jordfeil på venstre baklys. Der var ikke bare stikkeren og kontaktpunktet til denne på clusteret irra, men også på deler av lederne på clusteret og kontaktpunktene til baklys og blinklys var det en del irr (som kom til syne da pærene ble demontert). Grundig rens eller bytte av cluster, om deletilgangen er god nok, løser problemet:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...