#1 Skrevet Januar 12, 2016 Har fått en liten ulyd i A4`en når jeg starter. Det høres ut som rasling i kamkjedet og varer kanskje 1-2 sekund. Dette skjer ikke hver gang jeg starter og den må ha stått stille i minst 12 timer før det skjer. Har hørt dette på flere like biler, er dette ett kjent problem ? Virker som om oljen sakte men sikkert renner tilbake ettellerannet sted Har ingen feilkoder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2016 I braketten som holder oljekjøleren sitter det en ventil som skal forhindre at oljen renner ned i bunnpannen, denne har en lei tendens til og skru seg selv ut.. Ville samtidig ha fått målt oljetrøkket, tett oljesil er jo et kjent problem på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2016 Er denne ventilen på dette bildet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 12, 2016 Nr 2 så vidt jeg kan se og huske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 12, 2016 Ok, da antar jeg at man må man skru hele braketten av blokka for å komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 12, 2016 Ja,må skru av da ventilen ligger mot blokka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2016 Har det på vår BFB også, bilen har mindre, men kanskje en annen utgave av denne feilen (dyr, gåen kamkjedestrammer..) når det er fersk olje. Har åpnet og sjekket, og alt ser tilsynelatende bra ut, men bør vel byttes på sikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...