#1 Skrevet Juni 16, 2005 La merke til istad at låsesylinder og dørhåndtak på Golfen virker som det ikke sitter fast som det skal Begge dørene, men værst på førerdøra. Er dette vanlig, og hvordan får man strammet det igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2005 På siden av døra, i omtrent høyde med låsen finner du en svart plast/gummi plugg, ta av denne, og stikk en 4mm umbrakonøkkel i hullet (Korriger meg om det er en 5mm umbrakonøkkel) Skru den med klokka, da strammer du den. NB! Skal du løsne denne skruen for og sette låsen på plass først, så må du ikke løsne den så altfor mye, for da har du ett lite helvete på jord..... (Får du ikke strammet låsen kan nettopp dette være årsaken, det kan da være at han før deg har skrudd den litt for mye opp, delene som skal holde dette sammen har ramlet ut og ned i døra, og kanskje har han prøvd og sette dette sammen men som mange andre har han gitt opp.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2005 På siden av døra, i omtrent høyde med låsen finner du en svart plast/gummi plugg, ta av denne, og stikk en 4mm umbrakonøkkel i hullet (Korriger meg om det er en 5mm umbrakonøkkel) Skru den med klokka, da strammer du den. NB! Skal du løsne denne skruen for og sette låsen på plass først, så må du ikke løsne den så altfor mye, for da har du ett lite helvete på jord..... (Får du ikke strammet låsen kan nettopp dette være årsaken, det kan da være at han før deg har skrudd den litt for mye opp, delene som skal holde dette sammen har ramlet ut og ned i døra, og kanskje har han prøvd og sette dette sammen men som mange andre har han gitt opp.) Hmm, det stemte dårlig. Når jeg tok ut proppen, satt det en ganske stor "skrue" med sekskant utenpå og en torx i midten. Prøvde med umbrako, og fikk strammet den litt uten at jeg synes det hjalp noe særlig. Hvis jeg prøvde å ta i,glapp det. Er det torx`en du kalte umbrako, eller Må vel prøve med en torx... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 16, 2005 Det kan sikkert stemme at det var Torx der ja, var litt usikker på hvordan skrue det satt der, husker ikke helt men når du nevner det så kan det nok stemme at det var torx man brukte der. Men uansett, den torx skruen må du være påpasselig på og ikke skru så langt ut. Løsne litt på den, maks 3-4 runder, (normalt så skal du kunne skru den til du kjenner at det blir litt mostand, men hvis noen andre uten kunnskaper har vært der og skrudd så har dem kanskje skrudd så det ikke lengere er noe motstand) så prøver du og få låsen til og sitte på plass, den skal liksom bare smette inn der og bli fast (Det kreves kanskje litt erfaring?) Så er det bare og stramme torxskruen. Lykke til.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 16, 2005 Se på denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=21671&highlight=golf+iv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...