#1 Skrevet Januar 14, 2016 Jeg har en -04 Passat 3B 1,9TDI 4Motion med originale Xenonlys. Det som nå har skjedd er at begge nærlysene plutselig slukket. Da vedkommende som kjørte bilen(ikke meg) aktiverte fjernlysbryteren, kom først nærlysene på og deretter fjernlysene. Noen som har noen tanker om dette? Ballast? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2016 Av egen erfaring med tilsvarende problem på "kun" den ene siden på allroad 2003, så byttet jeg ballast, etter at hele støtfangeren måtte av, men var like langt. Lampa tenner etter 5-10 minutter etter en del av/på slåinger. Har selvsagt også bytta pærene om hverandre H/V uten at det hjalp. Min påstand er at spenningen fremme er lav, pga dårlig kabel ett eller annet sted underveis fra bryteren og ut. Det snodige er at det er KUN når det er kaldt, men når kupe/motor begynner å bli varm funker lampa. Noe innimellom et sted som ikke liker å være kaldt kanskje.... Har ikke fått sjekket noe mer, men det jeg har tenkt å teste er, bare å ta en ny kabel rett fra batteri (m/en sikring på selvsagt), og bort til lampa. Om det funker HVER gang da, drar jeg en ny 2,5 mm2 ledning istedet for orginalen, den er vel 0,5 eller 0,75 mm2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...