V8 4.2 . den ene katalysatoren er uten innmat.

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har en S6 2001 mod. v8 4.2 hvor jeg fant ut at en tidligere eier må ha tatt ut innmaten av den ene katalysatoren.... det er som å klunke på en tom blikkboks,men når jeg dunker på den andre er den "full".

Tenker da på om det er et problem iforhold til motstand at den ene siden mangler innmat. (dette er et rs6 eksosanlegg.)

evt . er det noen som har en katalysator til høyere siden de vil selge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Det er ikke farlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok takker for svar.

Men med tanke på eu kontroll kan det vel bli ett problem eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske hyggelige priser på nye katalysatorer på ebay.co.uk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjah. Det KAN bli et problem på EU.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var redd for det, får vel kjøpe en ny en,men ville bare høre her -hadde vært kjekt å fått tak i en billig en. har a nok å bruke penger på.... dessuten er det artigere å bruke penger på ting som syns...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får se om du får feil på EU først da vet du. Om ikke er det vel bare tut og kjør :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kan jo det da. Men den høres ut som en tom blikkboks. Spesielt når den er kald. Er det noe tips for å få vekk denne "tomme" blikkboks lyden? Jeg tenkte kanskje å prøve å teipe den med eksos Teip? Noen andre bedre ideer? Har fått tilbake mld på at det høres ut som noe er galt,men har løftet opp bilen og slo med en skrutrekker på begge katalusatorne og det er ikke tvil om at lyden kommer fra den tomme katalysatorn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjah. Du kan jo ikke akkurat reparere en tom katalysator, så du er nok stuck med lyden :)

Tar du vekk katalysatoren får du garantert feil på EU :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får jo også kjøpt sportskatalysatorer i alle former og størrelser som ikke koster all verdens. Hvis du kjenner noen som kan sveise, eller sveiser selv bør det være en grei jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta katta igår og det blei en helt annen bil etterpå! ulyden er borte og bilen går merkbart bedre! fy det var deilig. helt klart at det er sånn det skal være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bilen har kanskje sensor både før og etter katten, slik at motoren går i en form for redusert modus dersom kattene er ute av funksjon (altså er for liten forskjell på verdiene i fremre og bakre sensor). Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er kun lamda før katten, men den hadde løsnet og vridd seg opp så jeg hadde en laksje der, noe som antakelig har gjort at lamdaen fikk feil verdier? nå er den strammet til og bilen drar merkbart bedre fra bunn.

jeg mistenker kanskje at det har noe med motstand og automat kassa å gjøre , at den giret litt feil før pga feil motstand.. ,men jeg er ikke sikker,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.