Parksensor og fast hengerfeste?

Anbefalte innlegg

Skal få montert hengerfeste på vår 2008 Touran.

Fast krok er i utgangspunktet helt fint, men vil det bli kødd med parksensorer?

Har for øvrig mailet med tilhengerfesteshop.no (som er i Nederland) angående deres prisgaranti, der de sier at de er garantert billigst på hengerfester. Har sendt de link til bildeler.no sitt feste som er billigere, men de nekter å justere prisen fordi de mener deres kvalitet er mye bedre (GDW heter de).

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette som evt har handlet derfra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produsenter av hengerfester kan ikke garantere at fast hengerfeste ikke kommer i konflikt med ryggesensor.

Jeg har tidligere arbeidet med salg av hengerfester og har undersøkt de med de fleste produsenter.

Ang tilhengerfesteshop.no - har jeg ingen erfaring. Hvordan merke er det på tilhengerfeste fra bildeler.no?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk! Bildeler.no sitt merke heter Aragon. Noe kjennskap til det?

Lurer også på universalt kabelsett som bildeler.no selger, kontra "originalt" som f.eks tilhengerfesteshop.no selger (de påstår det er plug and play), noen erfaringer rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aragon har jeg ingen kjennskap til og kjenner jeg blir skeptisk.

Et hengerfeste som ryker er lite morro når du har tilkoblet henger/campingvogn.

Kjøp tilpasset ledningsnett - det er ikke himla morro å trekke ledninger i mangfoldige timer.

Tilpasset ledningsnett er enklere og raskere å montere. Et universalt ledningsnett trekkes helt frem til motor i 99 av 100 tilfeller.

Må legge til at ledningsnett som er tilpasset også i noen tilfeller må strekkes helt frem.

Tilpasset ledningsnett har også en manual som er lettere å følge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipp topp, takk for gode tips! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neppe noe problem; hadde samme bilen selv med avtagbart hengerfeste, men som jeg aldri tar av. Ingen falske pip fra ryggesensor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg vil anta at ved ettermontering så må det kodes at bilen har hengerfeste, som senser (via elkontakt til henger) om henger er påkoblet (og dermed kutter ut sensorene bak ved rygging)?

Så det holder ikke med fysisk feste og kabling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er prisforskjellen mellom fast og avtagbart så stor at det forsvarer ulempene med en stygg kule man slår skinnleggen borti alle ganger man ikke har på henger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringen er at de som har avtagbart ikke tenker på å ta det av igjen - eller bare ikke gidder.

Men det er jo en induviduell sak.

Det er ikke alle VW eller Audi som trenger programmering. Om man har knapp så man kan skru av parkeringsensor, trengs ikke programmering.

Edit: Alle VW etter 2004 må programmeres. Audi er jeg litt usikker på men det er nok fra 2000 og oppover.

Om du ikke programerer vil du få en del varsellys tent i dashbordet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Draget til hengeren vil vel sørge for avstand nok til sensorene slik at de ikke piper i revers. Men må sjekke en dag om sensorene kobles ut med henger og bil i revers.

Aldri slått skinneleggen i hengerfestet, men reddet bakfanger flere ganger fra påkjørsel bakfra feks under lukeparkering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Draget til hengeren vil vel sørge for avstand nok til sensorene slik at de ikke piper i revers. .

Nei, hos meg piper det hvis jeg har koblet på henger men har glemt å koble på ledningen. Og jeg har laaaaaangt draag. Sensorene "ser" jo draget, ellers ville de jo ikke gjenkjenne en tynn stolpe heller....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok hehe, aldri tenkt på det. Men tror ikke det vil pipe her fordi da ville det ha pipt pga hengerfeste alene. Draget bygger ikke noe mer enn selve festet og koppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Draget til hengeren vil vel sørge for avstand nok til sensorene slik at de ikke piper i revers. Men må sjekke en dag om sensorene kobles ut med henger og bil i revers.

Aldri slått skinneleggen i hengerfestet, men reddet bakfanger flere ganger fra påkjørsel bakfra feks under lukeparkering.

Beklager OT..

Jeg har vel omvendt erfaring, kommer tilbake til lukeparkert bil hvor skilt og fanger er merket for livet av feriekula til han som stod foran og tydeligvis brukte kula som ryggesensor.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringen er at de som har avtagbart ikke tenker på å ta det av igjen - eller bare ikke gidder.

Men det er jo en induviduell sak.

Det er ikke alle VW eller Audi som trenger programmering. Om man har knapp så man kan skru av parkeringsensor, trengs ikke programmering.

Edit: Alle VW etter 2004 må programmeres. Audi er jeg litt usikker på men det er nok fra 2000 og oppover.

Om du ikke programerer vil du få en del varsellys tent i dashbordet.

Hvordan programmeres dette? Kan det gjøres med Vagcom? (gratis/demo?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.