Tungstartet i kulde - caravelle 2,4D 1995 modell

Anbefalte innlegg

HJELP

hei jeg har ette problem med min Caravelle 1995 mod nå som det er så kaldt så vil ikke bilen starte. det kommer eksos ut av potta men den vil ikke tenne dette skjedde i går å jeg kan bruke den men med startgass da starter den å mår den er varm så starter den lett men sånn som i dag tidlig så ville den ikke uten startgass da hadde bilen stått i 8 timer noen som veit hva prob kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har var det ikke mange punktum ;)

du må være sikker på at alle glødepluggenen er i orden og de får strøm. vanlig at disse røyker men er også en sikring på venstre side bak hovedlampa til glødinga.

er dette OK må du sjekke diesel innstrøytningstidspunktet. Er dette for lavt blir den vanskelig å starte når den er kald.

Unngå så langt det er mulig å bruke startgass. Kan ende med motorskade på diesel. Prøv heller med hørføneren til dama rett inn i innsuget når du kinner. lett å komme til på 2.4L eller motorvarmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er glødepluggene. Enten er de defekte, eller så får de ikke strøm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikringene er i orden å han får diesel. men hvordan sjekker jeg det tidspunktet da ? hører ut som jeg ikke kan noen ting men har ikke hatt denne type bil før nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rekke 5 tdi er ikke svært villig å starte i 15 minus hvis innsprøytings tidspunktet er feil. det er iallefall sikkert. men er nok plugger. litt trangt å komme til men hvis du tar av plate under motoren er det en ledningsskjøt som går til pluggene som det går ann å måle på. Mener å huske denne skjøten er skrudd fast i blokka sånn ca nederst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki skal prøve det i morgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rekke 5 tdi er ikke svært villig å starte i 15 minus hvis innsprøytings tidspunktet er feil.

Husk på at dette er en 2.4D, det er ikke TDI, det er ikke engang direkte innsprøytning. Dette er en sugemotor forkammerdiesel. Om glødepluggene er defekte er det vanskelig å få start. I stedet for å styre med tenningstidspunkt er det enklere å legge fingrene på glødepluggene og kjenne om de blir varme etter glødelampen har slukket. Jeg tipper at de er defekte alle fem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei folkens jeg takke for hjelp men jeg tror jeg har funnet problemet å det er vann i filteret mitt for nå starter den som bare det da jeg fylte tanken nå i stad. så jeg tror det er vann i dieselen. så bytte av filter er vel på sin plass tenker jeg. det var naboen min så sa til meg at det kanskje kan være venn så da får vi håpe det er det å ikke noe annet. jeg krysser fingre å tær når jeg skal reise i morgen tidlig. men takk så langt fikk noen i tips til neste gang så takker for det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.