Anbefalte innlegg

Søker en altitude føler til aan motor. Den finnes på flere vag 853919562. Ta kontakt hvis du vet du har en

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter den, og hvordan ser den ut? Et bilde øker sjansene for å få tak i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du mener vel MAP sensor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener nokk luft trykk føler ja .. utvendig trykk i atmosfære ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du mener vel MAP sensor?

 

Tviler på det. Derfor er det best med et bilde........

Med MAP sensor så mener du kanskje denne?

 

Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

The intake manifold pressure sensor (located in the ECU) is used to measure the amount of boost pressure in the intake manifold.

A vacuum line from the intake manifold to the control unit is used to transmit manifold pressure/vacuum. The ECU converts this into an electrical signal.

The sensor consists of a crystal ship and two semiconductors. The crystal is shaped in such a way that it allows a small amount of vacuum to be trapped between the base plate and the crystal.

The crystal will flex depending on the amount of manifold pressure. The two semiconductors attached to the top of the crystal sense the flexing.

The flexing of the chip cause the semiconductors to alter their shape. This changes the resistance value of the semiconductors. The change in resistance values is used by the control unit to determine the amount of boost pressure.

 

Jeg tror Rune mener denne:

 

Altitude Sensor (F96)

The altitude sensor is located beneath the left kick panel, near the A pillar. When there is a change in the air pressure, the barometric cell in the altitude sensor moves a sliding contact over a set of resistors. This informs the ECU of the current ambient air pressure or altitude.

The altitude sensor is only used for boost pressure control. At altitudes above 3,300 feet above sea level, the boost pressure is reduced as the altitude is increased. The reason for this is to avoid over-revving the turbocharger.

If the sensor should fail, an altitude of 13,124 is assumed and the boost pressure is reduced to its minimum level.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

cp001407-383674667.jpg der har du den, såkalt høyde føler ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en sånn en på lageret:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det du ikke har Harald :-):):tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rune har vel motatt en allerede sikkert .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.