Ettermontere ryggekamera mmi 3g

Anbefalte innlegg

Noen som har ettermontert ryggekamera på mmi 3G og har lyst til å dele litt info ang det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat ettermontert orginalt kamera på min A4 B8 med mmi 3G High, men jeg har desverre ikke så mye info til deg for det virker ikke enda : bh : Skal si ifra hva jeg finner ut av etterhvert. Ellers er jeg spent på om det kommer noen nyttige tips her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mmi2g så må man vel ha tv tuner originaml osv for å få montert ryggekamera. Er det slik på 3g og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert :)

- - - Updated - - -

På mmi2g så må man vel ha tv tuner originaml osv for å få montert ryggekamera. Er det slik på 3g og?

Har ikke peiling jeg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ettermontert ryggekamera i en 2013 A6 Avant 4G MMI 4G som skal være mye samme jobben som MMI 3G. Det er litt arbeid med å ta ned panel i bilen og strekke kabel men ellers gikk det greit. Bruker bare litt tid for finne ut hvor en kobler til kabler, men ingen umulig oppgave bare man er tolmodig. Må ha VCDS cabel for å sette det opp. Er en fin "lørdagsjobb" i garasjen. Virket på første forsøk.

Det som mange sliter med er kalibering av kameraet for å få "linjene til å stemme med hvor en rygger" som en ser på display. Veldig ofte vil ikke modulen ta kalibrering. Jeg har printet "kaliberingskort" og prøvd men fikk det ikke til, men det betyr ikke noe da linjene stemte ok for min del samt at jeg ikke bruker de uansett ved rygging. Men selv om en ikke får kalibert kamera så virker det fint, så ikke noe problem med det.

Kjøpte kamera kit her: http://www.advanced-incar.co.uk/audi-a6-4g-reversing-camera-retrofit# De har også kit for 4F, ser at kitet er mye det samme, er kamera styremodul, selve kamera og noen kabler.

Det som må til utenom er et par "reperasjons" kabler for å koble til canbus og sikringsholder hvis du vil det ska være litt likt standard innstallasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som fikk dette til???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.