Anbefalte innlegg

Kjøpte en A4 som har større turbo dyser eksos FMIC osv.

 

Hadde turboras, kjøpte ny Garrett 2860Rs med ny ic osv.

 

Hadde oppstart på bilen etter bytte av alt som måtte byttes, og bilen gikk klokkereint. Etter ca. 2 timers kjøring sto jeg på tomgang i ca. 15 minutter, da bilen plutselig kubbet og ikke ville starte igjen, registrerte at bensinpumpen hadde tatt kvelden, feilen viste seg senere å være ECU. Byttet til en annen hjerne med tilsvarende mapping, og nå primer pumpen. Har nå satt i en bensinpumpe fra en Passat 1.8t FWD, og lurer på om det er den som er problemet mitt, da den ikke leverer bensin frem til dysene. Skal sette inn gamle pumpen nå å se om det hjelper. Er også ett relê som ikke virker, som jeg skal teste. Kan problemet være tett bensinfilter eller at kontaktene på pumpen og til bilen gjør at pumpen går feil vei, altså at den suger og ikke spytter?

 

Oppdaterer med flere svar osv.

Oppsettet som står på bilen nå hvis det har en betydning.

 

Garrett Gt2860rs turbo m/Intern WG

3"eksos

FMIC

440 dyser mener jeg

større eksosmanifold

 

Er det jeg kommer på. Er en stasjonsvogn.

Bilen har virket helt til bensinpumpe/hjerne problemet skjedde. Skal som nevnt ut å bytte ut feilene jeg mistenker, men om noen har vært borti noe lignende så gi en lyd. Holder til i Bergen om det er noen som kunne tenke seg å se på problemet selv!

 

Mvh,

 

Stefan Olsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viste seg å være ECU som var problemet da jeg byttet tilbake til orginal bensinpumpe. Da startet bilen og fungerte som normalt.

Da virket altså ikke Passat 1.8 FWD pumpen over på Audi A4 Tq.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.