#1 Skrevet Januar 17, 2016 Hallo folkens! Jeg sitter og tenker litt angående felger på min Golf MKIV. På sommerhalvåret så kjører jeg 225/35R19 og det er noe jeg ikke gidder mer på grunn av at det ser rart ut uten senk og det finnes ikke noe komfort med en dimensjon som det. Jeg tenker som så at 17" er ideelt med tanke på utseende og komfort uten å senke. Men det finnes et hav av felger og jeg er veldig usikker på hva jeg burde velge. Kunne for eksempel hatt RS6 replica felger i størrelse 17" til sommerfelger og originale felger i 16" til vintersesongen. Noen måneder etter at jeg kjøpte bilen min så kom det en helt nydelig 4'er ut på finn.no med (i mine øyner) perfekte felger til en bil uten senk. http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=2581647&finnkode=64787545 Hvor får man tak i RS6 Replica felger i 5x100 og hvordan er det å handle felger på Ebay? Ebay er omtrent den eneste plassen jeg finner fine original felger til denne bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 18, 2016 17" er en fin dimmensjon for comfort og utseende. Grunnen til at du ikke finner replica felger til salgs her i landet er at det ulovlig og tollvesenet har skjerpet inn kontrollen på nettopp dette for å få bort problemet. Derfor er det få eller ingen som lenger selger kopi felger. Men du finner nok flere som ligner nesten like godt Mulig du kan få kjøpt noen på ebay som går igjennom tollen. Usikker på hvor nøye de sjekker enkelt forsendelser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2016 Kjør rimelig justerbart og 18",da kan man ikke kødde det til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2016 Kjør rimelig justerbart og 18",da kan man ikke kødde det til. Akkurat der kan det køddes til Skal en først kjøpe originalfelger i 17" til MK4, så kommer iallefall ikke jeg utenom Long Beach 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2016 Skal en først kjøpe originalfelger i 17" til MK4, så kommer iallefall ikke jeg utenom Long Beach Enig i den, men finnes denne felgen i 17" i Europa da? Har bare sett USA-modeller med denne i 17" jeg. Skulle gjerne hatt den selv, jeg har den i 15" til min Golf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2016 Enig i den, men finnes denne felgen i 17" i Europa da? Har bare sett USA-modeller med denne i 17" jeg. Skulle gjerne hatt den selv, jeg har den i 15" til min Golf. Finnes sikkert et eller annet sett, men tror ikke det var levert i Europa, må nokk kjøpes fra statene. Det dukker opp slike sett i 17" titt og ofte på eBay, så muligheten er der. Hvordan er det å handle felger på Ebay? Ebay er omtrent den eneste plassen jeg finner fine original felger til denne bilen. Jeg har handlet en god del felger fra eBay, både enkelthjul og sett, brukte og nye. Det viktige er å handle fra noen med gode tilbakemeldinger (feedback-score), gjerne les igjennom tilbakemeldingene fra folk som har kjøpt felger, da står det som regel kommentar visst ting ikke har stemt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2016 Akkurat der kan det køddes til Skal en først kjøpe originalfelger i 17" til MK4, så kommer iallefall ikke jeg utenom Long Beach Ser jeg har litt å lære.Uten å kuppe tråden,hva utgjør forskjellen på et "billig" justerbart kontra et dyrere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2016 Ser jeg har litt å lære.Uten å kuppe tråden,hva utgjør forskjellen på et "billig" justerbart kontra et dyrere? Komfort, motstand mot rust. De billige er ofte veldig harde og tåler ikke veisalt. Jeg har handlet en god del felger fra eBay, både enkelthjul og sett, brukte og nye. Hvordan har du gjort med frakt? Har selgere vært villige til å sende, eller bruker du JetCarrier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 19, 2016 Hvordan har du gjort med frakt? Har selgere vært villige til å sende, eller bruker du JetCarrier? De fleste selgere sender til Norge, selv om det står noe annet i annonsen Tar ikke alt for lang tid med USPS, alt avhenger av tollen her hjemme, de kan finne på å bruke en del tid. Bare pass på at dem ikke krever for mye! Har fått fraktkvote på 1500$, men etter litt diskusjon på mail betalte jeg 300$ JetCarrier har ikke jeg brukt, desverre. Ser jeg har litt å lære.Uten å kuppe tråden,hva utgjør forskjellen på et "billig" justerbart kontra et dyrere? Det Per lister over her stemmer med mine erfaringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 20, 2016 OEM 17" felger, billig ihvertfall http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=69397246 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 20, 2016 Long Beach og TT felger (ikke parabol) er mine oem favoritter til golf 4 i 17" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 20, 2016 Mange gode forslag her folkens, og det frister nok mest med noen Long Beach felger i 17" Grunnen for at jeg velger å ta 17" istedenfor 18" er egentlig bare fordi jeg ikke har eller kjenner noen som har kunnskaper til å sette på et coiloverssett på en bil. Og i mine øyner er 17" det perfekte valget mellom komfort og sportslighet uten senk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...