Anbefalte innlegg

Hei!

Har begynt å sakte lekke litt fra radiatoren min, så sist jeg hadde den inne på service anbefalte de å bytte denne.

Prisen på ny radiator er jo hårreisende, men har funnet en brukt en på nett fra et høggeri i hedmark, men litt usikker på passformen.

Delen jeg er ute etter er sålangt jeg klarer å finne i ETKA 4D0121251AP selv om min motorkode (ACK 2000mod) ikke står på denne i ETKA.

Har sjekket med huggeriet om de kan verifisere delenummeret på sin side, men de sier de ikke vet hvor dette står, noen som har peiling på hvor delenummeret befinner seg på radiatorene av denne typen ? og om det er mulig å lese det av mens det enda står i bilen.

Jeg har VIN på delebilen WAUZZZ4DZSN003739 (95mod), og ser ut som det står en AAH motor i denne, begge bilene har automatkasse, men ser at AAH kommer med både radiator som slutter på F og AP ifølge ETKA, går disse perfekt om hverandre eller ?: faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du virkelig sikker på at du har motorkode ACK? Den finner jeg ikke i ETKA what so ever på din bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde radiator som begynte å dryppe kjølevæske, så jeg helte bare på et tetningsmiddel. Det var null problem, og radiatoren sluttet å dryppe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, tettemiddel fungerer jo en liten stund - problemet med tettemiddel er at det også kan tette steder man *ikke* vil det skal tette, spesielt varmeregisteret. Og med tette, så mener jeg tette slik at man ikke får varme i kupéen.

Do it once and do it right. Halvveisløsninger fungerer akkurat slik - halvveis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker, må sjekke boken når jeg får tid, men det er motorkoden som kommer opp når jeg plotter inn regnummeret mitt på mekonomen.

Jeg stusset også på at ETKA ikke viste ACK på 2000mod, men den er et motorvalg på 1995mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aah kommer opp som motorkode da jeg slår inn vin nummeret. Ut i fra den informasjonen får jeg opp 4D0121251F som riktig radiator til den motoren - med automat

9811,- -10%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men om du leser posten til trådstarter, har trådstarter en 2000-modell, ikke en 95-modell A8 som VIN-nummeret er fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis teksten min var forvirrende beklager jeg det, VIN på min er forøvrig : WAUZZZ4DZYN013478

Spørsmålet er egentlig, passer radiator fra WAUZZZ4DZSN003739 på WAUZZZ4DZYN013478

Jeg blir ikke klok på det jeg ser i ETKA egentlig, og om AP er kompatibel med F, og noe usikker på den faktiske motorkoden jeg har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi se.

Da har jeg drevet litt etterretning. Du har regnr BD39377, og da skal du ha radiator med OEM-nr 4D0121251AP om du har automat, 4D0121251D om du har manuell.

Av ditt første innlegg, tolker jeg det dithen at det er 4D0121251AP du skal ha (for automat), hos rexbo.de koster den 547 euro + frakt og norsk mva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi se.

Da har jeg drevet litt etterretning. Du har regnr BD39377, og da skal du ha radiator med OEM-nr 4D0121251AP om du har automat, 4D0121251D om du har manuell.

Av ditt første innlegg, tolker jeg det dithen at det er 4D0121251AP du skal ha (for automat), hos rexbo.de koster den 547 euro + frakt og norsk mva.

Nydelig dag! Var nesten det jeg trodde også, vet du noe om hvor delenummeret er plassert på radiatoren, eller om det andre delenummeret jeg nevnte er kompatibelt med ap-delen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4D0121251F er for D2 med AAH, men til de aller tidligste bilene iflg ETKA.

Det er nok en grunn til at delenummeret er et annet.

Do it once and do it right :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

automat biler har oljekjøler for girkassa i radiatoren også mener jeg å huske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er jo derfor biler med automat og manuell har forskjellig radiator...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, derfor jeg sa det slik at han ikke tenker at det sikkert kan passe med noe annet ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner det, jeg hadde bare håpet på at de hadde tatt over for hverandre ;-) jeg må se om jeg finner ut hvor delenummeret står, har en bil med ukjent radiator-delenummer som jeg må sjekke ut, har allerede brukt ca 50k på rep på denne, så prøver å holde kosten litt nede framover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den, men så kommer shipping \ moms etc på toppen også og at ikke alle shipper worldwide, og den du linket til er kun for Diesel, så blir litt feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummeret vi/jeg fant frem til er korrekt, og det er dette du skal ha. Dersom VAG erstatter et delenummer med annet, forsvinner det gamle i ETKA og blir erstattet med det andre, evnt man får overgang når man forsøker å bestille/gå inn på delenummeret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg en ekvivalent-radiator fra radiatorservice på sofiemyr til 3700,- inkludert frakt og moms, som er noe bedre enn de 6500 for delen jeg ble forespeilet i sverige.. og trolig betydelig mindre enn delen kostet hos møller..

Da var det bare å finne noen som har lyst å bytte den for meg for nå lekker det betydelig :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan man si at ekvivalentradiatoren passet helt fint, og er nå byttet, betalte 2500,- for å bytte både radiatoren og bakbremser + skiver hos Kemi Bilservice i Sørum :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.