Audi A5, koblet fra og til batteri. Dash og tenning reagerer ikke med nøkkel

Anbefalte innlegg

Hei!

Har montert tilhengerfeste på min 2011 A5 2.0tdiq, i den forbindelse måtte jeg frikoble batteriet en kort periode.

Etter at jeg tilkoblet batteriet igjen så har ikke nøkkelen virket i tenningslåsen, fjernkontrollen virker jeg får låst opp og igjen dørene. Men når jeg stikker nøkkelen inn i tenninga og trykker på den, skjer det ingenverdensting.

Noen som vet hva som skjer, og eventuelt Noen som har noen triks jg kan gjøre?

Er bilen så dum at den ikke tåler spenningstap!?

Takker på forhånd for svar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig banalt forslag, men har du sjekka at det ikke har ryki no sikringet når batteriet ble kobla på igjen?

Evt lese ut feilkoder, men det er vel ikke alle moduler man får kontakt med uten tenning..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe vi har noen i klubben som har støtt på samme problem selv eller jobber med slikt.

Ved sånn problemer er det smarteste å Google: Audi A5 key + egnede ord for å treffe problemet, for eksempel: problem after battery change, will not start, osv

Om du finner ut noe, post løsningen her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du flere nøkler? Går ikke rattlås av heller når du setter den i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en løsning:

Det står en grå multikontakt som står inni rommet med alle sikringene og signalfordelingen på høyre side bak. Denne mottar/distribuerer en del signaler, denne var tydeligvis ikke satt ordentlig på plass, (etter at jeg har koblet meg på med kabelsettet for tilhengerfestet). Kunne også nesten virke som om det var noe vakkel. Tok denne av og satt den på plass igjen nå ser dét ut til at det virker som det skal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.