Anbefalte innlegg

Har en 2001 VW Golf MK4 som ikke kan låses, når den låsen innenfra eller utenfra, så låses den bare opp igjen.. Noen som har erfaring med dette eller veit kva som er galt? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om en låsekasse har defekt micro bryter og tror døra er åpen. Slukker interiør lyset?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har holdt på sånn i lenger tid. Det er problemer med diverse microbrytere i låsemekanismen som gjør det. Typisk sett har jeg måttet trykke tre ganger på låseknappen på nøkkelen for å få låst bilen, noen ganger enda flere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk feil på Mk4. Det er sikkert låsekassa, som de andre sier. Man må demontere hele døra og ta ut låsekassa og rengjøre brytere.

Det kan være lurt å måle de med multimeter også. Bryteren til døra er den som du kan se dra utsiden av låsekassa, den har noen ledninger du kan se som går til den. Du må åpne bryteren og kanskje pusse med sandpapir mellom kontaktpunktene,

da det kan oppstå "slag"(husker ikke hva det heter) og bryteren vil kanskje ikke oppnå god nok kontakt. Jeg måtte hvertfall gjøre det, da bryteren hadde for mye motstand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interiørlyset slukker ja:) Men ikkje når eg åpner førerdøra, då tenner det heller ikkje.. Trur bryteren i førerdøra er defekt ivertfall, men det har fortsatt vert mulig å låse bilen, heilt til igår kveld :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg i hvertfal ikke å kjøpe ny låsekasse på Ebay. Jeg hadde den, og mens den fungerer greit til å begynne med så tar det ikke lang tid før den begynner å fuske. Etter et år i min bil så var den så dårlig at alarmen begynte å bli utløst midt om natten. Godt jeg har tålmodige naboer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.