#1 Skrevet Januar 20, 2016 Heisann! Har en Audi A6 c4 2.5TDIQ som jeg skaffet meg for en stund siden. eneste problemet jeg har er at Airconditionen ikke vill blåse i midten. Den blåser ifra toppen (Vinduene osv) og føttene, men vill ikke blåse ifra sidene og midtkonsollen+baki bak setene der. Selve enheten virker, når jeg trykker på knappen så lyser det 4 kantige symbolet, men anlegget reagerer ikke i midten. Hvis jeg trykker på alt det andre feks så sperrer/åpner det seg, alt fungerer bortsett ifra midtblåsinga. (Illustrasjon) Noen som har noen ide om hva som er galt? har egentlig ikke peiling på selve systemet til AC på denne typen Har denne enheten (Den er Rød istedet for oransj, vet ikke om det har noe å si) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2016 Audi V8 4C og 100/S4 C4 har enheten med oransj lys, den med rødt lys kom til A6/S6 C4. Det er mulig å lese ut feilkoder på klimaanlegget, i tillegg er det ikke uvanlig at selve boksen du har bilde av er defekt. Det sitter to motorer på klimaanlegget, den ene styrer varmespjeldet, den andre styrer luftspjeldet. Jeg hadde mistenkt motoren som styrer luftspjeldet, men forsøk å få lest av feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 20, 2016 Audi V8 4C og 100/S4 C4 har enheten med oransj lys, den med rødt lys kom til A6/S6 C4.Det er mulig å lese ut feilkoder på klimaanlegget, i tillegg er det ikke uvanlig at selve boksen du har bilde av er defekt. Det sitter to motorer på klimaanlegget, den ene styrer varmespjeldet, den andre styrer luftspjeldet. Jeg hadde mistenkt motoren som styrer luftspjeldet, men forsøk å få lest av feilkoder. Skal se om jeg får sjekket det opp, er det vanskelig å komme til motoren til luftspjeldet? Må sikkert ha tak i OBD1 konverter Skal sjekke feilkoder så kommer jeg med svar Takk for kjapp respons. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 20, 2016 Jeg må rette meg selv. Det er faktisk fire motorer later det til, se lenken. http://www.audic4.de/klimastellmotor.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 20, 2016 Sitter to motorer inni midtkonsollen, 20 cm foran selve styreboksen/displayet du har tatt bildet av. En av disse styrer hvilken vei luften tar og kan lett bli defekt. Krever demontering av hylla oppunder førerens knær, og tilsvarende på passasjersiden for å komme til. Og fortsatt er det trangt. For øvrig er det to motorer til, begge i vannkassa. Ta diagnose, feil på disse gir feilkode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2016 Du trenger ikke VCDS mener jeg, prøv det riktige punktet ut fra noe (30 - 45 kanskje) av dette: our Audi Climate Control Console has a diagnostic code that can enable you to access your digitally displayed speed, in kmph by pressing certain buttons in a certain manner. To access your actual speed display, just follow these simple procedures: 1. Make sure that the car is started. 2. Press, and keep pressed the Re-circulation button, and then at the same time press the upward pointing arrow next to the re-circulation button. 3. Your Climate Control screen will change to a different mode displaying ‘1c’. 4. Use the Temperature Control (+) button to go up in sequence to display code ‘17’. (or in some models it may be ’18’) 5. Press the Re-circulation button again once and the code will be activated and it will begin to show the digital speed in kmph. 6. If you go past 99kmph, it does not show the hundred on some vehicles, but just shows the last two digits. Eg. For 127kmph, it will show 27. 7. To go back to your normal climate control mode, just press the Economy button, or switch the ignition off. the following are also values you can access through the module, just select the number, i.e, 17c on climate control screen will be your digital speed, 27c will be your digital rev counter... Accessing On-Board Diagnostic codes Press and hold the recirculation button. Then press the manual flow control up arrow. You should see a 1c. Press the temperature up ("+") or down ("-") buttons to select a code number. Then press the recirculation button again. The value should display. Press the temperature up or down button again to display another code. NOTE: Air Flow Motor (V 71) and Potentiometer (G 113) are not installed in USA/Canada vehicles. Disregard values displayed for these components. Code Displayed Value 1 System malfunction - displayed as a Diagnostic Trouble Code (DTC), see chart below 2 Digital value of Interior Temperature Sensor, in Headliner (G 86) 3 Digital value of Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel (G 56) 4 Digital value of Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor (G 89) 5 Digital value of Outside Air (Ambient) Temperature Sensor (G 17), front 6 Digital value of Outside Air (Ambient) Temperature Sensor 7 Digital value of Ambient Temperature Sensor At Fresh Air Blower (G 109) 8 Digital value of Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92) 9 Delta value of Temperature Regulator Flap 10 Non-corrected specified value of Temperature Regulator Flap 11 Digital value of Central Flap Motor Potentiometer (G 112) 12 Specified value of Central Flap 13 Digital value of Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G 114) 14 Specified value of Footwell/Defroster Flap 15 Digital value of Air Flow Flap Motor Potentiometer (G 113) 16 Specified value of Air Flow Flap 17 Vehicle Speed (km/h) 18 Actual Air Blower voltage (Volts) 19 Specified Fresh Air Blower voltage (Volts) 20 A/C Compressor (A/C Clutch) voltage (Volts) 21 Number of low voltage occurrences, non-transient 22 Cycle condition of A/C Refrigerant High Pressure Switch (F 118) 23 Cyclings of the A/C Refrigerant High Pressure Switch (F 118) 24 Cyclings of the switches, absolute non-fluctuating 25 Analog/Digital value, Kick-Down Switch 26 Analog/Digital value, Engine Coolant Temperature (ECT) Warning Light 27 Coding value 28 Engine Speed (RPM) 29 A/C Compressor speed in rpm (Equals Engine Speed x 1.28) 30 Software version 31 Display check (all segments of A/C Control Head display light up) 32 Potentiometer malfunction counter, Temperature Regulator Flap 33 Potentiometer malfunction counter, Central Flap 34 Potentiometer malfunction counter, Footwell/Defroster Flap 35 Potentiometer malfunction counter, Air Flow Map 36 Feedback value, cold end-stop, Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92) 37 Feedback value, hot end-stop, Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92), max. stop 38 Feedback value, cold end-stop, Central Flap Motor Potentiometer (G 112) 39 Feedback value, hot end-stop, Central Flap Motor Potentiometer (G 112) 40 Feedback value, cold end-stop, Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G114) 41 Feedback value, hot end-stop, Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G114) 42 Feedback value, cold end-stop, Air Flow Map Motor Potentiometer (G 113) 43 Feedback value, hot end-stop, Air Flow Map Motor Potentiometer (G 113) 44 Vehicle operation cycle counter 45 Calculated interior temperature (internal software, in digits) 46 Outside (ambient) temperature, filtered, for regulation (internal software) 47 Outside (ambient) temperature, unfiltered, (internal software, in deg C) 48 Outside (ambient) temperature, unfiltered, (in digits) 49 Malfunction counter for speedometer (vehicle speed) signal 50 Standing time (in minutes) 51 Engine Coolant Temperature (ECT) in deg C 52 Graphics channel 1 - A/C compressor switch-off conditions are identified by illuminated segments of the “88.8†display. See chart below. 53 Graphics channel 2 - Climate system electrical outputs are identified by illuminated segments of the “88.8†display. See chart below. 54 Control characteristics 55 Outside (ambient) temperature, in deg C or deg F depending on setting on A/C control head 56 Temperature in deg C, from Interior Temperature Sensor, in Headliner (G 86) 57 Temperature in deg C, from Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel (G 56) 58 Temperature in deg C, from Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor (G 89) 59 Temperature in deg C, from Outside Air (Ambient) Temperature Sensor (G 17), front 60 Temperature in deg C, from Ambient Temperature Sensor At Fresh Air Blower (G 109) 61 Software version (latest) Changing Degree Temperature Display Press and hold the recirculation button. Then press the temperature up ("+") button to switch between degrees Celsius & Fahrenheit on the Climate Control Temperature and Instrument Panel Outside Temperature displays. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2016 Nordicaudi har instrukser på hvordan man fikser motorene, jobben er vel egentlig å finne den.. Siden Nordicaudi har renovert sidene sine, har de rotet det til litt, men her er omtrent samme infoen fra Tom på svensk: https://nordicaudi.com/faq/168/391 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...