#1 Skrevet Januar 20, 2016 Heisann. noen Audi guruer som klarer å ca identifisere en motorkode? skal kjøpe meg en audi 100 2.2 10vt 87 mod. mistenker at den er ombygd. selger aner ikke hvilken motorkode det er. etter hva jeg veit er det hvertfall ikke MC2 motor. det jeg veit er at det er vakumstyrt tenning og ikke elektronisk. tror kanskje det er en MC1 motor, men usikker., noen som klarer å dra kjensel på motoren? den har også intercooler om det skal ha noen betydning. ser også ut som det sitter TPS på gasspjeldet, men vanskelig å se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2016 (endret) Om det er en MC1 eller MC2 er enklest å se på hvorvidt motoren har én eller to bankesensorer. MC2 har også intercooler lik 200 20v, men med innsugslufttemperaturføler påmontert. MC1 har - som alle andre 10vt-motorer - inn- og utløp på samme side av intercooleren. Sånn fra bildet kan det være både MC1 og MC2, men sjekk punktene jeg nevnte. Tidlige MC1 har forøvrig K26, senere har K24-7000, samme som MC2. Edit: Om jeg skal se på vakuumslangene, er det trolig en MC-motor opp til chassis 44-K-038 261, mao en MC1. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 20, 2016 Enig med Dag, heller mot en mc1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 20, 2016 Takker å bukker for svar. Blir vel å handle å stappe nedi 80'n. Prøve å få tak i 3b ecu å ledningsnett å bruke det istedenfor mekaniske sprutet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...