#1 Skrevet Januar 20, 2016 Batteriet i min a4 b8 (diesel)begynner å bli dårlig. Har defa med vedlikeholdslader, men kjører mye småkjøring som sikkert ikke er så bra for batteriet. Søkte litt rundt på nettet og ser enkelte steder at man må inn å programmere batteribytte i bilen. Stemmer det eller kan man bytte batteri selv? Noen som har tips til batterier som er gode i så fall? Bor på indre Østlandet, så har ganske kald vinter og det er ikke alltid jeg har tilgang til motorvarmer så det må være et batteri som gir god startstrøm. Orginalbatteriet er 90Ah, men finner for eksempel et Bosch batteri med 100Ah på Mekonomen til 3000 kroner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2016 Ikke kjøp batteri på mekonomen. Kjøp på hellanor og spør om god pris... mekonomen kjøper batteri fra hellanor.. jeg fikk batteri på hellanor billigere enn mekonomen kjøper batteriet fra hellanor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 20, 2016 Varta silvercalium? agm 95ah er saker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 20, 2016 Min A4 B8 Allroad 2.0TDI med fabrikkmontert tilleggsvarmer har 105Ah AGM batteri fra fabrikk. Disse skal kodes inn med diagnose slik at bilen vet noe om batteriet som monteres (det kan gjøres med VCDS). Her er mitt batteri: BEM Code benyttes for å kode batteriet: Prosedyre: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_CAN_Gateway_Battery_Coding_(8T/8K/8R%2B) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...