Anbefalte innlegg

Har en Audi A6 4F 3,0tdi quattro. Skal bytte batteri og har forstått det sånn at jeg må ha et AGM-batteri, men det står ikke noe om AGM på batteriet som står i bilen per dags dato, kun et delenr (4F0 915 105D). Er dette et Agm batteri som må kodes inn i bilen, eller kan jeg bruke et batteri med samme spesifikasjoner som det batteriet som står der i dag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MÅ ikke bruke agm men hvorfor ikke? Det som er tingen. Må uansett resette batteri coding kode opp på nytt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at bilen har gått siden 2005 med et ikke agm-batteri uten noen form for problemer før i vinter, så ser jeg ikke helt noen god grunn for å kjøpe et agm batteri hvis jeg ikke trenger det. Har byttet til et helt eksakt samme batteri som sto i bilen orginalt å det viser ingen tegn til problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har start/stopp funksjon i din bil anbefaler jeg på det sterkeste å bruke AGM batteri.

AGM batteriet overvåker strøm inn og ut fra batteriet og tåler å bli mer "utladet" enn det tradisjonelle batteriet.

Har du start/stopp funksjon i din bil og ikke bruker AGM batteri - kan du få problemer med funksjonen - i verste fall ikke start på bilen.

Koden for å få kodet opp AGM batteriet står på batteriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke start/stopp funksjon på min bil. Siden det ikke står noe om AGM på det orginale batteriet mitt og det ikke er noe BEM-kode på det så går eg ut i fra at jeg ikke hadde et AGM batteri:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A8n min har org agm sikkert pga webasto.... holdt i 10 år det og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har start/stopp funksjon i din bil anbefaler jeg på det sterkeste å bruke AGM batteri.

AGM batteriet overvåker strøm inn og ut fra batteriet og tåler å bli mer "utladet" enn det tradisjonelle batteriet.

Har du start/stopp funksjon i din bil og ikke bruker AGM batteri - kan du få problemer med funksjonen - i verste fall ikke start på bilen.

Koden for å få kodet opp AGM batteriet står på batteriet.

Det er vel BEM du tenker på? Det er forøvrig bilen som overvåker strømforbruket, og et AGM batteri tåler veldig mye dårligere å bli helt utladet enn et vanlig batteri. Det er kanskje heller en fordel å ha en bil med BEM når du har et AGM-batteri :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.