#1 Skrevet Januar 20, 2016 Har en Audi A6 4F 3,0tdi quattro. Skal bytte batteri og har forstått det sånn at jeg må ha et AGM-batteri, men det står ikke noe om AGM på batteriet som står i bilen per dags dato, kun et delenr (4F0 915 105D). Er dette et Agm batteri som må kodes inn i bilen, eller kan jeg bruke et batteri med samme spesifikasjoner som det batteriet som står der i dag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2016 MÅ ikke bruke agm men hvorfor ikke? Det som er tingen. Må uansett resette batteri coding kode opp på nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2016 I og med at bilen har gått siden 2005 med et ikke agm-batteri uten noen form for problemer før i vinter, så ser jeg ikke helt noen god grunn for å kjøpe et agm batteri hvis jeg ikke trenger det. Har byttet til et helt eksakt samme batteri som sto i bilen orginalt å det viser ingen tegn til problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2016 Om du har start/stopp funksjon i din bil anbefaler jeg på det sterkeste å bruke AGM batteri. AGM batteriet overvåker strøm inn og ut fra batteriet og tåler å bli mer "utladet" enn det tradisjonelle batteriet. Har du start/stopp funksjon i din bil og ikke bruker AGM batteri - kan du få problemer med funksjonen - i verste fall ikke start på bilen. Koden for å få kodet opp AGM batteriet står på batteriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2016 Har ikke start/stopp funksjon på min bil. Siden det ikke står noe om AGM på det orginale batteriet mitt og det ikke er noe BEM-kode på det så går eg ut i fra at jeg ikke hadde et AGM batteri:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2016 A8n min har org agm sikkert pga webasto.... holdt i 10 år det og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2016 Om du har start/stopp funksjon i din bil anbefaler jeg på det sterkeste å bruke AGM batteri.AGM batteriet overvåker strøm inn og ut fra batteriet og tåler å bli mer "utladet" enn det tradisjonelle batteriet. Har du start/stopp funksjon i din bil og ikke bruker AGM batteri - kan du få problemer med funksjonen - i verste fall ikke start på bilen. Koden for å få kodet opp AGM batteriet står på batteriet. Det er vel BEM du tenker på? Det er forøvrig bilen som overvåker strømforbruket, og et AGM batteri tåler veldig mye dårligere å bli helt utladet enn et vanlig batteri. Det er kanskje heller en fordel å ha en bil med BEM når du har et AGM-batteri 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...