#1 Skrevet Januar 21, 2016 (endret) Har litt problemer med motoren. Det startet med at jeg røykla hele veien da jeg var på tur hjem (7-8mil). Lys blå røyk som kom på pådrag etter motor brems. Og på tomgang. Ekstremt mye røyk, kunne ikke ha biler bak meg. Kjørte hjem sånn, fjærna catch tanken og monterte oem pcv(da jeg hadde hatt smått litt røyk problemer med catch montert før. Da hadde bilen også drukket opp olje, var helt tørr på pinnen (ikke så lenge siden oljeskift var tatt). Røykingen ble helt borte, men så startet den å bli tullete. Går smått på 3 sylindre (høres sånn ut), motor lampe lyser orange av og til, iskald luft i kupe av og til, webasto varmer enten kun motor eller kun kupe av og til begge. Mye vacum i blokka: Feilkoder: Plus 2 andre feilmld som kom opp på vfiz i går før jeg mista helt kontakt med Engine på VCDS: Rear heater core temperature G154 Water temperature sensor G62 Kan defekt PCV være årsaken til alt dette? Hva kan være årsak til at jeg ikke kommer meg inn på "Engine" i vagcom lengere? Får verken lest eller slettet koder. Kan svakt batteri krølle til elektronikken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2016 Kan HPFP være feil på? Kjørte noen logger Test1.pdf Test2.pdf Test3.pdf Test4.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2016 Når du går på tomgang har du høyt vaakum. Når du har rullet ned en bakke har det vært vaakum på motoren uten at noe har blitt forbrent. Det er jo helt tydelig at det kommer olje inn i sylinderen din, ganske mye også. Da må det nesten være noe med ventiler eller toppakning. Har du sjekket kjølevæskenivå? Samt farge? Det høres jo ikke akkurat ut som om kjølekretsen har det kjempebra for tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2016 Den har i perioder brukt litt kjøleveske. Farge og lukt er bra. Nå virker alt på kjøle kretsen igjen. Men en common feil er at, når varme app slutter å fungere, har jeg også fått et høyere kjøleveske nivå. Trykk inn som lager luft i kjølesystemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2016 Når du tar av lokket etter en kjøretur, er det mye trykk der da? Det skal være 100% konstant og ingen luft i systemet. Om du mistenker luft, ta av øverste slange mot varmeapparat (ved siden av batteri) og trekk den ut slik at det lille hullet i slangen slipper ut luft. Maks 4-5 sekunder av gangen, før trykket på nytt må bygges opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 4, 2016 Komptest var jo ikke gale da. Syl1- 13,5bar Syl2 - 12,5bar Syl3 - 13,0bar Syl4 - 14,0bar Får legge bilen død til jeg har fått nye hpfp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2016 Det var jo jevnt og fint. Du kan jo alltids sjekke drivstoffilter, det er ikke rutine å bytte dem men om man opplever overdreven bruk av bensinpumpe kan det gå tett, i ytterste konsekvens ikke gi nok bensin ved pådrag. Ikke supervanlig, men koster bare 129kr for nytt på Biltema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 5, 2016 Ang elektronikk går det an å koble fra batteri i 20 sekunder for å nullstille ting, har opplevd feil som har blitt ordnet på den måten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 5, 2016 Har nå plukket i fra hverandre det meste. Har bestillt nye deler å skal bytte HPFP, PCV, Batteri, Utløser lager, Kam kjede/strammer, plugger, olje/filter. Samt få sveiset flens på Spulen turboen som hadde brestet. Anngående bensinfilter, så byttet jeg dette og pumpen i tank for ca 10k km siden. Får se med tiden om dette friskmelder bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 6, 2016 Får håpe det løser det, da. Rasler motoren ved oppstart, siden du skal bytte kamkjedestrammer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 6, 2016 Den rassler kraftig på kald motor. Når jeg gasser litt, og slipper. Da kommer det en kraftig lyd fra det område. Lyden blir svakere jo varmere oljen blir. Og nesten helt borte på varm motor. Dette var noe som kom etter jeg var på ACR og kjørte i sommer. Olja ble for varm. Har på en måte blitt sakte men sikkert værre siden da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 20, 2016 http://forum.vacn.no/showthread.php?p=3038472 Da fannt man årsaken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...