A4 B7 2.0TFSI motor trøbbel.

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med motoren.

Det startet med at jeg røykla hele veien da jeg var på tur hjem (7-8mil).

Lys blå røyk som kom på pådrag etter motor brems. Og på tomgang. Ekstremt mye røyk, kunne ikke ha biler bak meg.

Kjørte hjem sånn, fjærna catch tanken og monterte oem pcv(da jeg hadde hatt smått litt røyk problemer med catch montert før.

Da hadde bilen også drukket opp olje, var helt tørr på pinnen (ikke så lenge siden oljeskift var tatt).

Røykingen ble helt borte, men så startet den å bli tullete.

Går smått på 3 sylindre (høres sånn ut), motor lampe lyser orange av og til, iskald luft i kupe av og til, webasto varmer enten kun motor eller kun kupe av og til begge.

 

Mye vacum i blokka:

 

Feilkoder:

8c57cabafa0927b76dd3d2906fde4c6b.jpg

 

5438602b17f07de18e7541bdf97030a7.jpg

 

0342cad1765b965e04a44c0ce5c52b8f.jpg

 

0ce7514c9b510200e790d7c6d27d5db8.jpg

 

933ef05dd7d43da80ccb20c447766ef4.jpg

 

Plus 2 andre feilmld som kom opp på vfiz i går før jeg mista helt kontakt med Engine på VCDS:

Rear heater core temperature G154

Water temperature sensor G62

 

Kan defekt PCV være årsaken til alt dette?

Hva kan være årsak til at jeg ikke kommer meg inn på "Engine" i vagcom lengere?

Får verken lest eller slettet koder.

Kan svakt batteri krølle til elektronikken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du går på tomgang har du høyt vaakum. Når du har rullet ned en bakke har det vært vaakum på motoren uten at noe har blitt forbrent.

Det er jo helt tydelig at det kommer olje inn i sylinderen din, ganske mye også. Da må det nesten være noe med ventiler eller toppakning. Har du sjekket kjølevæskenivå? Samt farge? Det høres jo ikke akkurat ut som om kjølekretsen har det kjempebra for tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har i perioder brukt litt kjøleveske.

Farge og lukt er bra.

Nå virker alt på kjøle kretsen igjen. Men en common feil er at, når varme app slutter å fungere, har jeg også fått et høyere kjøleveske nivå. Trykk inn som lager luft i kjølesystemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du tar av lokket etter en kjøretur, er det mye trykk der da? Det skal være 100% konstant og ingen luft i systemet. Om du mistenker luft, ta av øverste slange mot varmeapparat (ved siden av batteri) og trekk den ut slik at det lille hullet i slangen slipper ut luft. Maks 4-5 sekunder av gangen, før trykket på nytt må bygges opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komptest var jo ikke gale da.

Syl1- 13,5bar

Syl2 - 12,5bar

Syl3 - 13,0bar

Syl4 - 14,0bar

Får legge bilen død til jeg har fått nye hpfp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo jevnt og fint. Du kan jo alltids sjekke drivstoffilter, det er ikke rutine å bytte dem men om man opplever overdreven bruk av bensinpumpe kan det gå tett, i ytterste konsekvens ikke gi nok bensin ved pådrag. Ikke supervanlig, men koster bare 129kr for nytt på Biltema.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang elektronikk går det an å koble fra batteri i 20 sekunder for å nullstille ting, har opplevd feil som har blitt ordnet på den måten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå plukket i fra hverandre det meste. Har bestillt nye deler å skal bytte HPFP, PCV, Batteri, Utløser lager, Kam kjede/strammer, plugger, olje/filter. Samt få sveiset flens på Spulen turboen som hadde brestet.

 

d59043daae65a56ac99a92347dd05740.jpg

 

Anngående bensinfilter, så byttet jeg dette og pumpen i tank for ca 10k km siden.

Får se med tiden om dette friskmelder bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe det løser det, da. Rasler motoren ved oppstart, siden du skal bytte kamkjedestrammer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den rassler kraftig på kald motor. Når jeg gasser litt, og slipper. Da kommer det en kraftig lyd fra det område. Lyden blir svakere jo varmere oljen blir. Og nesten helt borte på varm motor.

Dette var noe som kom etter jeg var på ACR og kjørte i sommer. Olja ble for varm.

Har på en måte blitt sakte men sikkert værre siden da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.