Anbefalte innlegg

aldri skiftet på s2n, kan noen gi meg en kjapp leksjon. avtapping hvor? antall liter? rutiner under/etter påfylling...takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å tappe tar du bare av slangen mellom radiator og nedre vannstuss på blokka (ved vannpumpe). Åpne lokket på ekspansjonstanken og vent til det ikke er mere vann igjen. Om du vil kan du jo ta av slangen mellom radiator og øvre vannstuss på toppen og spyle med gardensnake'n i radiator og motor for å skylle gjennom litt ekstra.

Montere delene og fylle på. I og med at det er litt rent vann i motoren kan du blande litt mere kjølevæske i det du fyller på. Antar at kjølesystemet ditt tar omtrent 7 liter.

La motoren gå mens du etterfyller etter hvert som det synker i ekspansjonstanken. Systemet er selvluftende så det er ikke noe mer hokus pokus enn det.

EDIT: Når jeg tenker meg om burde du kanskje skru ut huset til termostaten (nedre vannstussen) og ta ut termostaten for å få vannet til å renne ut av motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.