aeb motor. mål max-min sylinder slitasje

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som kan hjelpe meg med maksimum grense for slitasje på sylindrene i en AEB motor. 81mm standard. Skal måle sylindrene,i en ny anskaffet blokk, da jeg må bytte ut den gamle jeg har, pga skjørtebank og flere sprekker i seg. Og det sitter JE stempler med orginal dimensjon dessverre. Så da må jeg ha en frisk blokk, og har ikke de nødvendige hidden ang sylinderslitasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0.1 - 0.2 mm ?

om du kjøper ny blokk så kjøper du såppas til stempler at du må bore uansett. så da er jo prolemstillinga irrelevant :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev, så har jeg stempler fra før, i original dim. Så noe borring er selvsagt uaktuelt. Jeg må ha ei friskes mulig blokk. Derfor må jeg ha tak i audis sine spesifikasjoner ang max slitasje på sylindrene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. da må du nok ha toleransehidden.. skumleste nok bare, for trudde du skulle kjøpe stempler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. da må du nok ha toleransehidden.. skumleste nok bare, for trudde du skulle kjøpe stempler

He he. Fort gjort. Ja må ha det. Vet ikke hvor jeg får tak i de. Så spørr her i håp at noen har de :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det skal stå i disse Haynes bøkene, hadde en når eg holdt på med motoren min, kan se om eg finner den igjen så eg kan rote fram noen tall til deg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det skal stå i disse Haynes bøkene, hadde en når eg holdt på med motoren min, kan se om eg finner den igjen så eg kan rote fram noen tall til deg ;)

Det er nok ganske sikkert vettu :) men har ikke til denne. Så det hadde vært kjempeflott :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ganske sikkert vettu :) men har ikke til denne. Så det hadde vært kjempeflott :)

Tok litt tid så du har gjerene funnet ut av det... fant ikkje boken, men stempelet er 80.98 og ny boring er 81.01, max tror eg er 81.10 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok litt tid så du har gjerene funnet ut av det... fant ikkje boken, men stempelet er 80.98 og ny boring er 81.01, max tror eg er 81.10 ;)

Okei. Da skal du ha mange takk for hjelpen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.