#1 Skrevet Januar 25, 2016 Jeg leter etter ett merkeverksted som flusher DSG kassa på min T5.. Skal snart inn på service for bytte av olje på girkasse og kunne tenkt meg å flushe den når jeg først skal gjøre oljebyttet. Er det noen merkeverksteder for VW som gjør dette på østlandet? Tenker Kristiansand i syd til Lillehammer i "nord". Tips? PS. Vil ha merkeverksted for å eventuelt kunne klage i ettertid nå som bilen er i garantitida, ingen annen grunn.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2016 Kan ikke hvilken som helst forhandler gjøre dette? Møller i Bergen gjorde dette på min iallefall. Det kostet rundt 6000 på en multitronic. Mesteparten av penegne gikk nok til den ganske så dyre oljen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2016 Jeg har bare sjekket med Skien Bil sist jeg hadde service og da hadde de ikke utstyr til å gjøre dette... Kan godt hende de har fått det nå, men vil sjekke opp litt priser rundt om først så hvis det er flere merkeverksteder som har begynt med det så kanskje jeg rett å slett må finne telefonen og ringe rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2016 Hvorfor ikke høre med Kenneth Rekvik på Mekonomen på Tollnes ? Vet han har utstyret til å flushe girkassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2016 Spurte på mekonomen porsgrunn, der ved nettbuss, på fredag. Dem har utstyr. Fastpris på 5500kr. Men reagerte på at hu bak skranken sa at dem ikke bytta filter... hmm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2016 Spurte på mekonomen porsgrunn, der ved nettbuss, på fredag. Dem har utstyr. Fastpris på 5500kr. Men reagerte på at hu bak skranken sa at dem ikke bytta filter... hmm... Be om å få snakke med Kenneth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2016 Hvorfor skal du flushe? Vi anbefaler å bytte olje/filter på hver 60 000km. Blir det gjort halvgod jobb på flushing, så er sjansen stor for at en fungerende kasse kan få problem i etterkant. En ting er mens du fortsatt har garanti, men på eldre biler så hadde jeg droppa flushinga. Er mange som har prøvd flushing etter bilene har gått 150-200 000 km (uten olje og filterskift), og det vil jeg påstå ender med utfordringer på ca 50%. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2016 (endret) Hvorfor ikke høre med Kenneth Rekvik på Mekonomen på Tollnes ? Vet han har utstyret til å flushe girkassen PS. Vil ha merkeverksted for å eventuelt kunne klage i ettertid nå som bilen er i garantitida, ingen annen grunn.... Men jeg vet at Kenneth gjør dette ja. Hadde reist rett dit hvis jeg ikke ville ha gjort det sammen med servicen.. Hvorfor skal du flushe? Vi anbefaler å bytte olje/filter på hver 60 000km. Blir det gjort halvgod jobb på flushing, så er sjansen stor for at en fungerende kasse kan få problem i etterkant. En ting er mens du fortsatt har garanti, men på eldre biler så hadde jeg droppa flushinga. Er mange som har prøvd flushing etter bilene har gått 150-200 000 km (uten olje og filterskift), og det vil jeg påstå ender med utfordringer på ca 50%. Forholdsvis ny bil med garanti nå(2013) som nærmer seg 60000km, så vil ha ut grumset tidlig for å slippe disse problemene når bilen blir eldre nettopp på grunn av årsakene du skriver.. Jeg vil forøvrig også få byttet alt av olje i kassen og mener å ha lest at det er langt i fra alt som blir byttet ved ett vanlig oljeskift? Vil ha ett tips til noen som gjør en skikkelig jobb rundt dette, selvfølgelig inkludert filterbytte osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2016 Da jeg bytta olja på kassen på allroaden min, så var det vel 5 liter jeg fikk ut ved å ta ned panna og filteret. Det vil da si, at det er 3-4 liter med grumsete olje igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 12, 2016 Henter litt opp denne tråden igjen. Er det noen som vet om ett merkeverksted som flusher girkasser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 12, 2016 Hvorfor skal du flushe? Vi anbefaler å bytte olje/filter på hver 60 000km. Blir det gjort halvgod jobb på flushing, så er sjansen stor for at en fungerende kasse kan få problem i etterkant. En ting er mens du fortsatt har garanti, men på eldre biler så hadde jeg droppa flushinga. Er mange som har prøvd flushing etter bilene har gått 150-200 000 km (uten olje og filterskift), og det vil jeg påstå ender med utfordringer på ca 50%. Går han til et verksted og får dette gjort er det ikke noe problem, får garanti på jobben uansett. Så hvis kassen blir dårlig/ødelagt i etterkant, så ville jeg tatt den saken mot verkstedet som utførte arbeidet. I tillegg vil jeg tro at verksted ikke ville gjort dette om de fryktet av kassen skulle bli dårligere i etterkant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...