#1 Skrevet Januar 28, 2016 Hei! Har en B7, BPW-motoren, som napper/går urolig fra 1500 rpm. Under pådrag/belastning napper og nøkker den kraftig på 2000 rpm og 2500, og noen ganger napper den lengre opp. Når den gjør dette overladder turboen over 3000 i 6. Gir. Rensket og sletta EGR fra system. Mistenker nå dyse-problem, da kammene så fine ut. Til spørsmålene: - Kan turboen overladde av at en dyse ikke leverer nok suppe? - Kan noen forklare meg hvordan jeg får sjekka om en dyse underleverer? - Hvordan er det å bytte dyser på disse motorene? - Hvordan er erfaringene deres med å levere inn dyser til overhaling kontra kjøpe nye? På forhånd: takk for svar! Mvh Simen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 29, 2016 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 29, 2016 Mener det er et kjent problem med dyser på disse. På B7 jeg hadde fikk jeg byttet på utvidet garanti da 1 dyse takket for seg. Men dette er vel 4-5 år siden. Mener den også og huske den lugget før dysa tok helt kvelden, da dør motor ut og starter ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...