Modifisere servotronic Audi C4 (Justerbar styrke)

Anbefalte innlegg

Har servotronic orginalt på min a6 c4 2.5tdiq, men synst den er litt for lett i høgre hastigheter. Og med relèet utkoblet så synst jeg det ble litt for tungt til bykjøring. Så hadde vert deilig med en mellomting. Har lurt litt på om det er mulig å sette inn et potiometer (eller hva det heter) på ledninga mellom releet og solonoiden på tannstanga slik at jeg kan justere spenninga innpå den. Ser for meg å sette inn en ekstra setevarmer bryter i dashbordet til det evnt.

Men har googlet en del både på norsk og engelsk uten å finne noe konkret om dettte faktisk vil virke. Mange som har laget til en av/på bryter, men ingen som har prøvd å lage til en trinnløs justering.

Har ikke studert bryteren til setevarmen, men vil den fungere til å redusere spennigen på utgående stikk?

Setter pris på innspill eller om noen har prøvd dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsket litt mer nå, og lagde meg en batteripakke med 2stk AA-batteri i serie så det ble 3V. Loddet deretter på to ledninger og kabelsko og koblet inn på stikket der releet står, på de to som går ned på tannstanga. Ble litt lettere, men ikke stort. Loddet på enda et batteri (ca 4,5V) Og da ble den enda lettere. Ca en mellomting mellom releet av og på.

Så konklusjonen så langt er at med en reostatbryter så jeg får justert spenninga i området rundt 4-5V, så skal dette funke :) Må bare få tak i en slik, so skal jeg oppdatere da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.