#1 Skrevet Januar 29, 2016 (endret) Fikk nettopp eu-godkjent bilen etter demperbytte bak, ble i den sammenheng fortalt att åndeslagen var dårlig (fikk ingen anmerkning på det). Hva blir konsekvensen hvis denne ryker?. Er denne grei å bytte selv?, samt hvor sitter den nøyaktig, er det innenfor sirkelen på bildet.? PS. er en 1.8 ADR motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2016 Lyste i det området som er sirklet inn og der så jeg en slange som var knekt i to, men bilen går som den skal og får ingen feilkoder i vag-com. Hva er det denne slangen gjør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2016 Meg bekjent så er det vell bare en "ånde" del på adr, og det er vell samme som pleier ryke på alle disse motorene fra dette årstallet. Det er vell en liten albue, i mangel på et bedre ord som sitter i bunnen av blokka. Denne har ofte lett for og smuldre opp. resten av slangene fra denne og videre ut til innsuget kan vell også bli morken og rå, men ville sjekket denne først. Du vill vell kanskje ikke merke stort til det, men du får altså en luft passasje etter maf som gjør noe, om ikke alltid merkbart. Kan også få en del oljegris ekstra avhengig av hvor det er brudd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2016 Er det en av disse? Merker som sagt ingenting og tar motorvask jevnlig, så da gjør det vel ingenting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2016 Det er del nr 2 der. 5 er også en del jeg annser som utsatt. Bilen trekker jo falskluft om det er en av disse. Om du må fikse det vill jeg ikke uttale meg om, men du bør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2016 Har sett litt nøyere i motorrommet, er ikke så lett å se sikkert hvilken det er, men er sikker på at det ikke er nr.2 eller nr.5. Ser ut som det er nr.11 og at sprekken er der slangen er delt på bildet . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 3, 2016 Tok bilder i dag som viser slangen, er det riktig at det er nr. 11 som i bildet over? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...