Registerreim røk Passat 1.9 TDI 4M avf

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte en passat 3bg med 131 hk avf motoren for tre uker siden. Jeg var klar over at regreim ble byttet sist på 171000 km og den har nå gått 253000 km. Ble byttet januar 2011, så har oversteget de 5 årene med et par uker, med den har såvidt gått 80000km.

Verkstedet som utførte jobben ble oppløst i 2013

Dette er vel ikke normalt?

Vi tar av toppen for å se på skadene en av dagene

Noen som har vært borte i regreim havari på 1.9 tdi før, og vet hva som ryker? Kan det gå bra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ventilløftere og noen ventiler får som regel en knekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dette lar seg fikse, med rett kompetanse såklart? Eller best å få tak i ny topp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke reg. reim intervallene på disse motorene bare 60kkm? Det er iallefall det jeg har fått beskjed om på min Golf 4 TDI.

Noen som kan bekrefte\avkrefte dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I serviceheftet står det 120000km/5 år

Noen eget for sharan, mulig det var 60000

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 120000km på denne motoren, mener at 5års begrepet ble fjernet for noe år siden(ikke skt meg om jeg tar feil). Men så lenge verkstedet er oppløst, så er det bare å bite i det sure eplet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt av topp for og se på skaden før du avgjør om du skal ha ny topp. Er du heldig er det bare ventiler og ventilløftere som er gått i stykker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett om verkstedet ikke hadde vært oppløst, hadde dette gått under Lov om håndverkertjenester, som tilsier at man har to års generell reklamasjon.

Man har IKKE fem års reklamasjon på håndverkertjenester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men i og med at en reg.reim er en så vital del og den er ment å vare vesentlig lenger (5 år) så må man jo ha en viss reklamasjonsrett? Ikke at det er et tema i denne saken uansett men på generell basis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor i alle dager har jeg fått beskjed om at det er 60kkm intervall på reima, når denne har 120kkm? Vi har vel samme motor bare min er tverrstilt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager å være pessimist her, men kan nesten garantere at du trenger ny topp..

Hadde en Sharan som røk etter 7000km, da jeg fikk feil type registerreim (ikke fiberarmering i reima) dette var en 115hk og toppen var 100% boss etterpå desverre

-Thor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt av topp for og se på skaden før du avgjør om du skal ha ny topp. Er du heldig er det bare ventiler og ventilløftere som er gått i stykker.

SVÆRT vanskelig å vurdere om noen styringer har fått seg en knekk. Kan se strøkent ut men så blåser det rett gjennom. Her må uansett topp til spesialist for planing, trykktesting og kontroll pluss nye ventiler. Ville sjekket opp litt priser på topp og sammenlignet.

- - - Updated - - -

Uansett om verkstedet ikke hadde vært oppløst, hadde dette gått under Lov om håndverkertjenester, som tilsier at man har to års generell reklamasjon.

Man har IKKE fem års reklamasjon på håndverkertjenester.

Spørs jo litt om det er fabrikasjonsfeil eller monteringsfeil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor i alle dager har jeg fått beskjed om at det er 60kkm intervall på reima, når denne har 120kkm? Vi har vel samme motor bare min er tverrstilt.

Send meg en PM i morgen så kan jeg sjekke for deg. Du har ikke samme motoren som trådstarter i din bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppen er demontert. En eksosventil er skadet.

Det er min bror som skrur, han syntes det var rart at alle ventilene er lukket.

Noen som kjenner igjen merket på regreimen?

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Ny" topp er på vei. 5 løftere står fast i toppen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.