A6 4F - Fra pre face bi-xenon til facelift bi-xenon med kurvelys?

Anbefalte innlegg

Altså jeg har kjøpt faceliftlykter og tenkte ikke mye over biten med kurvelys annet enn at det kom sikkert ikke til å virke siden jeg ikke har det fra før.

Men så sier selgeren til meg etter han har sendt varene at de sannsynligvis ikke kan brukes i min bil, men hvis jeg ville prøve trengte jeg disse tingene:

- D3s pærer

- ballaster til D3s

- 2 ecu for curvelys

Etter dette er det visst bare til å håpe at det virker.

Er det noen som vet hvilken ECU `er det er snakk om, sitter de inne i lykten? delenummer? pris?

Er det andre sensorer som trengs?

Eller er det bare til å gi opp å legge prosjektet på hyllen fordi en 2007 modell ikke er klargjort for kurvelys overhodet?

Jeg stusser litt fordi RS6 lykter er visst bolt on plug n`play på alle A6 4F og de har vel kurvelys som standard?

12897.jpg

12898.jpg

12902.jpg

12899.jpg

12901.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting: hvordan virker bi-xenon egentlig, er alt i samme pæren? hi og low akkurat som gamle H4 halogen?

Og hva er funksjonen til H1 pæren i disse lyktene? DRL er jo i LED stripen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bi-xenon har et "spjeld" som justerer lysbildet når man veksler mellom nær- og fjernlys. H1 i tillegg er kun for enda mer fjernlys, og bruker den samme pæren Mange/fleste (?) nyere biler har kun bi-xenon, så fordelen med de "gamle" er at man kan ettermontere et xenon-kit i tillegg og få temmelig bra lys i originallyktene.

Angående det du trenger, så send en PM til Sondre Hugaas - han veit hva du trenger og skaffer det mest sannsynlig også (sett at det er mulig):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for forklaring på bixenon. det er jo ekstra gull at all den plassen de wastet på DRL lys før nå kan benytte seg av ekstra fjernlys.

Se på den nederste bildet som viser lykten inni, for meg ser det ut til at alle motorer er på plass.

Jeg finner en kontrollmodul som på bildet her merket nr 5A som det står :4F0941329D power module for; cornering light

Håper noen kan svare om det er disse jeg trenger eller om det er noe annet.

xenon kurvelykt.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for forklaring på bixenon. det er jo ekstra gull at all den plassen de wastet på DRL lys før nå kan benytte seg av ekstra fjernlys.

Det er et spennende prosjekt du har for deg, håper du får dette til og viser det frem til oss !

Ang bildet her så ser det for meg ut som at det er av en lykt av pre-facelift mtp nettopp DRL-pæren avbildet. Men kanskje det ikke har noe å si vedr målet ditt? Jeg kan ikke noe om spm du stiller forøvrig, ville bare si fra i tilfellet du ikke hadde oppdaget det.

Ift lyshornet (gamle DRL-plassen) på en 4f facelift-lykt så er det mulig å permanent koble det sammen med fjernlyset fra bixenondelen, men jeg vet ikke hva PKK sier om det. Noen biler med bixenon kombinerer en halogenpære til fjernlys, ergo denne nevnte løsningen originalt (første gen Mercedes R-klasse fx). Men stikkordet er vel kanskje at det er originalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg vet det er en gammel lykt, men alle illustrasjonene på partsbase var lik ang hovedlykter, her er overskriften til bildet:

AUDI A6/S6/AVANT QUATTRO [A6Q] (EUROPE) 2010: ELECTRICS: 94112. HEAD LIGHT FOR GAS DISCHARGE; LAMP; FOR VEHICLES WITH AUTOMATIC,; DYNAMIC H/LIGHT RANGE CONTROL; AND CORNERING LIGHT CONTROL

Mener du at H1 pæren bare er for lyshorn eller som ett ekstra langlys tenner sammen med xenonlykten på 2010 modeller originalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke hvorfor dette ikke skal gå på en 2007 modell. Min er en 05 og har bi-xenon med kurvelys orginalt. Eneste som er forsjellen er vel det inni lampa, type forsjellige DRL bare?

Blir morro å se om du får det til å funke =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eirik Bakken gjorde dette på sin A6, dette var dog en 2008 modell så mulig den hadde en nyere styreenhet for sentralelektronikk uten at jeg vet det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du at H1 pæren bare er for lyshorn eller som ett ekstra langlys tenner sammen med xenonlykten på 2010 modeller originalt?

Såvidt jeg vet ja, den tenner kun når man holder fjernlyshendelen bak som når man bruker lyshornet, og ingenting skjer med den når du skyver hendelen frem og setter på fjernlyset, da er det kun xenon. Men de er jo mulig å koble, som om de er ekstralys - men må jo gjøres slik at PKK ikke blir en utfordring tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nye typen FIS hvis det betyr noe, med km/t visning, regner uansett med at ledningsnett er klart.

Jeg håper jeg får lyktene i morgen så kan jeg se hva som evnt, mangler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.