#1 Skrevet Februar 4, 2016 (endret) Hei! Har en Audi A4 1.9 tdi BRB motor. 2008 mod med 240.000km. Den er veldig ujevn på tomgang når den er varm(ikke kald) og kan plutselig bynne å "hoppe" når jeg kjører, spesielt i oppoverbakker. Har hatt feilkode på lambda sonde, den har jeg byttet. Har hatt gjentatte feilkoder på EGR ventil, den har jeg vasket og ikke fått feilkode fra den siden. Har to ganger hatt følgende feilkode: 000564 - Boost Pressure Regulation P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 241395 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 2562 /min Speed: 61.0 km/h Load: 41.6 % Voltage: 13.15 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 1805.4 mbar Absolute Pres.: 2325.6 mbar En gang har jeg fått denne: 000769 - Cylinder 1 P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 241243 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 882 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 14.14 V Inj. Quantity: 2.96 mg/str Temperature: 72.9°C (no units): 0.0 Har VCDS og sett på injection quantity tallene i gruppe 13. Og de er helt ville.. Cylinder1 viser alltid sinnsykt høye tall og cylinder2 ser ut til å motvirke dette med å gi -2.50... Har også prøvd å justere timing og fått torsion value/idle stabilization til 0. uten at dette hjalp. Mistenker og håper at ledningskanal/ledningsett til injectorer er dårlig. Dette har jeg bestilt og skal skifte til helga. Har prøvd å bøye på kontaktene til injector 1 for å oppnå bedre kontakt uten at det hjalp noe heller. Noen sjeler her som har erfaringer eller tips å komme med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2016 Bytta ledningsnettet i dag.. Ingen forbedring. Tenkte på falsk luft, gått over innsugsområdet med startgass, fant ikke noe der.. Injection quantity tallene på sylinder 1 er fortsatt veldig høye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2016 Da er vel dysa defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2016 Det går mot det ja. Skal prøve neste gang å bytte plass på dyse en og to for å se om problemet flytter seg. De er jo ikke akkurat billige de der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2016 Såvidt meg bekjent, skal det også være mulig å måle - med VagCom - hvor mye nært sitt ytterpunkt dysen er. Dysen kan jo gi drivstoff mellom et bestemt refereansepunkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2016 (endret) Hei og takk for svar. Det skal stemme, det fant jeg ut i dag.. Gruppe 18 viser injector status. Men dette ser jeg på en transporter jeg har plugget i for å sammenligne, denne infoen kommer ikke opp på Audien. Når jeg har transporteren tilkoblet får jeg også disse informasjonsboblene når man tar musa over en kolonne, dette får jeg heller ikke på Audien. Noen som vet grunnen til dette? Genuine ross tech kabel og siste versjon. Jeg undres :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 6, 2016 Skal være 0 +- 2.5 er det ikke det? Husker ikke hvilken gruppe. Kjøp ei brukt dyse evt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 6, 2016 Ja, må prøve å få tak i en :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 6, 2016 Mener å ha lest + - 1,28 et sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 10, 2016 Hei. Har ikke fått tak i ny dyse ennå... Kan det være at "injector clearance" er ute av stilling? Altså, justeringsskruen oppå dysen må strammes til? Verkstedhåndboka sier at jeg må stramme til jeg føler motstand og deretter 180 grader tilbake.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...