Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Har en Audi A4 1.9 tdi BRB motor. 2008 mod med 240.000km.

 

Den er veldig ujevn på tomgang når den er varm(ikke kald) og kan plutselig bynne å "hoppe" når jeg kjører, spesielt i oppoverbakker.

 

Har hatt feilkode på lambda sonde, den har jeg byttet. Har hatt gjentatte feilkoder på EGR ventil, den har jeg vasket og ikke fått feilkode fra den siden.

 

Har to ganger hatt følgende feilkode:

 

000564 - Boost Pressure Regulation

P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 241395 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 2562 /min

Speed: 61.0 km/h

Load: 41.6 %

Voltage: 13.15 V

Bin. Bits: 00101000

Absolute Pres.: 1805.4 mbar

Absolute Pres.: 2325.6 mbar

 

En gang har jeg fått denne:

 

000769 - Cylinder 1

P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 241243 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 882 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 14.14 V

Inj. Quantity: 2.96 mg/str

Temperature: 72.9°C

(no units): 0.0

 

Har VCDS og sett på injection quantity tallene i gruppe 13. Og de er helt ville.. Cylinder1 viser alltid sinnsykt høye tall og cylinder2 ser ut til å motvirke dette med å gi -2.50...

 

Har også prøvd å justere timing og fått torsion value/idle stabilization til 0. uten at dette hjalp.

 

 

Mistenker og håper at ledningskanal/ledningsett til injectorer er dårlig. Dette har jeg bestilt og skal skifte til helga.

Har prøvd å bøye på kontaktene til injector 1 for å oppnå bedre kontakt uten at det hjalp noe heller.

 

 

Noen sjeler her som har erfaringer eller tips å komme med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta ledningsnettet i dag.. Ingen forbedring. Tenkte på falsk luft, gått over innsugsområdet med startgass, fant ikke noe der..

 

Injection quantity tallene på sylinder 1 er fortsatt veldig høye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vel dysa defekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går mot det ja.

Skal prøve neste gang å bytte plass på dyse en og to for å se om problemet flytter seg.

De er jo ikke akkurat billige de der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent, skal det også være mulig å måle - med VagCom - hvor mye nært sitt ytterpunkt dysen er. Dysen kan jo gi drivstoff mellom et bestemt refereansepunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

 

Det skal stemme, det fant jeg ut i dag.. Gruppe 18 viser injector status. Men dette ser jeg på en transporter jeg har plugget i for å sammenligne, denne infoen kommer ikke opp på Audien.

 

Når jeg har transporteren tilkoblet får jeg også disse informasjonsboblene når man tar musa over en kolonne, dette får jeg heller ikke på Audien. Noen som vet grunnen til dette? Genuine ross tech kabel og siste versjon.

 

Jeg undres :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være 0 +- 2.5 er det ikke det?

Husker ikke hvilken gruppe.

Kjøp ei brukt dyse evt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, må prøve å få tak i en :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å ha lest + - 1,28 et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Har ikke fått tak i ny dyse ennå... Kan det være at "injector clearance" er ute av stilling? Altså, justeringsskruen oppå dysen må strammes til?

Verkstedhåndboka sier at jeg må stramme til jeg føler motstand og deretter 180 grader tilbake.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.