Anbefalte innlegg

Ringte KRB og bestilte tennplugger til bilen min, hadde hørt han hadde de ganske billig. prisen var 85 + mva, noe som er halv pris av originalplugger. Når jeg fikk dem i posten idag og ser så ser pluggen annenledes i elektroden enn den som stod i bilen. den bøyen på pluggen går under elektroden istedet for inn på siden av den som på de pluggene som står på bilen. de som står på heter F5DPOR og de jeg fikk anbefalt av KRB heter FR5DP. Kan jeg bruke pluggene eller skal jeg sende i retur og få riktige?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte KRB og bestilte tennplugger til bilen min, hadde hørt han hadde de ganske billig. prisen var 85 + mva, noe som er halv pris av originalplugger. Når jeg fikk dem i posten idag og ser så ser pluggen annenledes i elektroden enn den som stod i bilen. den bøyen på pluggen går under elektroden istedet for inn på siden av den som på de pluggene som står på bilen. de som står på heter F5DPOR og de jeg fikk anbefalt av KRB heter FR5DP. Kan jeg bruke pluggene eller skal jeg sende i retur og få riktige?

Jeg kjøpte de samme pluggene for noen uker siden, har ikke hatt noe problen etter at jeg monterte dem. Men det kunne vært artig og visst hva som er forskjellen på dem : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kai Roger sa til meg at det er "oppgraderingsplugger" til 20v turbomotorene. Er en form for racing-plugger etter det jeg forstod. Står slike i bilen min å det funker som bare rakkern :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. er vel bare å montere da :) pluggene som stod i var blåe ganske langt oppover så, merker vel kanskje litt forskjell ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke være bosch plugger til den prisen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke være bosch plugger til den prisen?
Joda det er Bosch plugger !!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm...rart, oppgraderte plugger som er billigere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel sikkert bare det at det ikke er originalplugger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orignal pluggen er en platinum plugg og en så kaldt "longlife" plugg, noe de du har fått sannsynligvis ikke er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om den er longlife men den er platina.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller sjekk prisen hos en bosch forhandler.. halv pris av halv pris er vel ikke så galt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisene hos mekonomen 3B :

Tennplugg, NGK platinaplugg 18-PFR7B 355:-

Tennplugg, Bosch platinaplugg 0.6mm 18-F5DPOR 204:-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra http://www.sjmautotechnik.com

"Are you using the correct Spark Plugs? The 20V Turbo engines as found in the 1991 200TQ and in the later 1992-95 S4/S6 should have installed the Original Equipment F5DPOR BOSCH PLATIN Electrode Spark Plugs. Be aware, that they are more expensive than normal spark plugs. These F5DPOR plugs have a single thick platinum electrode.

These thick electrode Bosch PLATIN plugs should not be confused with the cheaper Bosch platinum spark plugs that have a thin center electrode. There are Bosch 3 electrode copper core plugs (FR5 DTC) that cross reference to the F5DPOR, but I don't recommend using these 3 electrode copper core plugs, use the correct single thick electrode platinum F5DPOR plugs."

F5DPOR.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord skal det bare brukes orginale, da de er beste pluggene en kan ha i en 3b 20v motor, eller henger jeg ikke helt med i svingene..?

Egentlig rart hvis det ikke finnes noen litt bedre plugger til lett/moderat trimmet oppgradert 20v motor.....

Spørmålet da bli jo om man blir "lurt" av KRB da, etter det engelskmannen sier, men det finnes jo mange meninger om hva som er best...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes ingen plugger til 20v turbo som er bedre enn de originale Bosch F5DP0R nei..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært greit å komme til bunns i dette hvertfall, skal jeg tolke bilen så går den bedre med nye pluggene enn før, men de gamle så jo ikke ut når jeg tok dem ut. Det er forskjell på utseendet til pluggen.. Klarer ikke å modifisere bildet som ligger tidligere i tråden, men bøyen som stikker inn på elektroden er lenger nede på den pluggen som står i bilen nå - FR5DP. Den stikker under elektroden, og elektroden er ikke så tynn som på bildet men stor og hvit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes ingen plugger til 20v turbo som er bedre enn de originale Bosch F5DP0R nei..

ettersom både Frode og KRB anbefaller FR5DP til trimmet bil, og bruker disse selv så tipper jeg de funker fin fint.. :) motorras og dårlig gange er vel ikke akkurat det man umiddelbart forbinder med de to navnene ;)

Og når man da kan kjøpe FR5DP pluggene for 60kr stk (66822990, de har ett sett liggende på lager nå) så ser jeg ikke helt grunnen til å svi av 670kr +/- unødvendig :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til den prisen er det bare å beholde dem, og heller prøve originale neste gang! Så kanskje vi finner ut hvilken som er best... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kan jo høre med Jonus også, hvilken han anbefaler, får vi enda et "doktor" svar.... ;)

Kommer med tilbakemelding, litt nærmere jul.... : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte litt på emnet og fant denne gode gamle tråden ;).

Gjelder det samme her enda ?

Er originalpluggene "det beste av det beste" eller er KRB's alternativ godkjent nå, to år etter første posten her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker KRB sine og er fornøyd ihvertfall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.