S6 C4/A6 2,2 TQ - AAN - Starter ikke !!!!

Anbefalte innlegg

: mad :: mad :: mad :

 

Et verksted hadde bilen inne til service ligth. Skulle i tillegg bytte ut coilene med 1,8 t coiler kjøpt fra Hansen Motorsport.

 

Dette gikk HELT fin inntil bilen stoppet. Siden har den ikke startet. Begge tenningsmodulene, kamfølersensor, etc..Forslag. Om det finnes noen gode klubbmekanikere som vil påta seg jobben, blir jeg glad for det... Tror ikke verkstedet får den i gang...desverre...

 

Holder til i Oslo.

 

Men noen gode forslag på hva som er galt?

 

 

Mvh

 

Carl Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka plugger :)?

sikkert vært noen start/stopp ved inn/ut av verksted osv

 

ved 1.8t coiler tar man vel vekk tenningsmoduler :)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan bare mangle bensin eller gnist siden bilen plutselig stoppet.

Bensin:

Lukter det ikke bensin ut av eksosen når du drar starteren, er det heller ikke noe i sylindrene..

Går bensinpumpe når du drar på starter? Sjekk ved filteret, skal komme endel bensin ved start, pass på! Er det trykk der, er det uansett nesten sikkert bensin tilgjengelig. Holder ikke å bare sette på tenning. (Gammel bensinpumpe? Prøv å banke med gummiklubbe under tanken mens noen starter. De ryker plutselig.)

Det er visse ting som skal være oppfylt før det kommer bensin, turtall er en, så visse sensorer må funke. Du har byttet den mest kritiske.

Releet til bensinpumpa kan også ryke, husker ikke plassering men der kan du måle spolespenning og kortslutte så pumpa går.

Mener også en av tempsensorene skal stoppe bilen, tror det er multitempsensoren på vannmanifolden. (for å hindre brann) Prøv å ta av hele pluggen.

 

Tenning:

Du har byttet til 1.8t-coiler, så strengt tatt er alt rundt det fikset. Lett å sjekke om du har gnist, i det minste!

 

Har du prøvd dytte i gang bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multitempsensoren stopper ikke bilen. På AAN har den kun to funksjoner; redusere turbotrykk ved svært varm eller kald motor, samt å gi signal til instrumentet. That's it. På 3B, ABY og ADU slås AC-kompressor av ved svært varm motor i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki! Da var det nok kjølevifta den stoppet over høyere temp, sikkert for ikke blåse på en pågående brann! Men det kan også ha vært after-run-sensoren.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikringer til ecu? (ligger under gulvet på passasjerside foran) giver på svinghjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki! Da var det nok kjølevifta den stoppet over høyere temp, sikkert for ikke blåse på en pågående brann! Men det kan også ha vært after-run-sensoren.. :)

 

Les hva jeg skrev over om funksjoner til multifunksjonsgiveren. Den elektriske kjøleviften styres uavhengig av denne.

 

...og har det i det hele tatt blitt lest feilkoder på denne bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg husker det nå, blandet med after-run sensor som skrur av igjen over en viss temperatur, men den er definitivt ikke koblet til noe annet..

Nei, feilkoder kan man vel ikke ha lest ut?

Litt av et verksted som ikke klarer å resonnere seg frem til feil på en 'enkel' gammel bil.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Just asking - siden feilkodene ikke var nevnt her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme tilfelle. Der var bensinpumpen Gåen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.