#1 Skrevet Februar 9, 2016 Hei. I det siste hander det relativt ofte at kjøleviftene starter opp for fullt et par sekunder etter start, og går hele tiden under kjøring, og en liten stund etter stopp. Vanntemp er 91-92C og helt stabil etter måleren i dashbordet. Oljetemp er også normal. En gang i blant faller vanntempmåleren helt til null når bilen er varm, men ser ingen sammenheng mellom disse to, egentlig. Planen er å bytte giveren til vanntemp for dashbordet uansett, men kanskje det er noe annet som kan tas med det samme. Hva er det som styrer viftene? Noen som har delenummer på vanntempgiveren til dashbordet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 9, 2016 Skru av AC ? viftene går vel hele tiden når ac går. men da kansje ikke for full musikk. men er jo ett ledd i feilsøkinga å prøve det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 9, 2016 Hadde samme problem med min golf 6 å då var det en tempsensor som var død. Var i forbindelse med radiatoren mener eg å huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 9, 2016 Ac har jo stått på siden 2003, men bilen har ikke kjørt viftene slik før. Det hender at den kjører viftene normalt også nå om dagen, riktignok. Noen som har skjema over det elektriske rundt vanntemp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2016 Prøvde uten AC, hele klima av, men ingen endring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 14, 2016 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 15, 2016 Byttet du tempsensor? vet ikke om det er en på radiatoren på din bil eller om den kun sitter på motoren et sted, men disse sensorene har en tendens til å ryke etter noen år.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 15, 2016 Har ikke kommet så langt, men har funnet ut at den sitter på slangen ut fra radiatoren ser det ut til. Men, det er påfallende ofte (alltid) sammenheng mellom at viftene går hele tiden, og at laderegulatoren ikke henger med (har en tråd på denne saken også), så jeg lurer på om det er en sammenheng mellom disse. http://forum.vacn.no/showthread.php?281207-RS6-C5-lader-ikke-p%E5-tomgang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2016 I dag fikk jeg min første CEL med Audien. P0118 - Engine coolant temperature circuit high input. Antar dette er relatert. Noen som kjenner til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 6, 2016 Ser ut til å være løst med ny vanntempsensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 25, 2016 Har samme problem på min RS6 og. Prøvde å bytte følgende vanntemp sensor. Virket ikke hos meg da Var det denne du byttet? https://www.flickr.com/photos/surgenor/sets/72157633349662229/detail/ Også har eg prøvd å bytte 219 reelet nettopp uten hell Så nå står ny kontroll modul eller vifte på tur for meg:( kan du bekrefta om det er den vanntemp sensoren som er linka som var problemet ditt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 25, 2016 Får ikke opp bildet, men det var den grønne sensoren som sitter mot torpedo veggen som var problemet hos meg, ja. Vifte modul er vel også et kjent problem. Sjekk også kobling inn mot viften, disse kan visstnok kortslutte med samme resultat. Sent fra min SM-N910F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 25, 2016 Får ikke opp bildet, men det var den grønne sensoren som sitter mot torpedo veggen som var problemet hos meg, ja. Vifte modul er vel også et kjent problem. Sjekk også kobling inn mot viften, disse kan visstnok kortslutte med samme resultat. Sent fra min SM-N910F via Tapatalk Grønne sensor ja. Må vel ned med frontfangeren for å komme til koblingen til vifta? Ser den ikke når eg ser nedi i fronten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 25, 2016 Tror du kommer til underfra, men er usikker. Sent fra min SM-N910F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...