#1 Skrevet Februar 10, 2016 Dårlig med lading på Allroad 2003 2,5 tdi 180hk AKE, kanskje ikke å forvente mere etter 250 tusen km. Bilen er produsert januar 2003. Er det 120 eller 140A Dynamo på denne? Bosch, Valeo eller annet fabrikat tro? Tenkte å bytte regulator m/børster først. Men, må støtfanger av for å bytte regulator på dynamoen? Evt, hva om hele dynamoen må ut? Ser veldig trangt ut under der.. Bildene har jeg tatt tidligere for noen år siden, så jeg husker ikke helt hvordan det ser ut...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2016 Husker ikke hvilket merke, eller om det var litt ulike merker på disse og du må sjekke på din bil. Har fått til å skifte dynamo uten å fjerne fanger men det var trangt. Også mulig å skifte børster men det var ennå trangere.... Blir gjerne oljelekkasje fra motor og ned dit, kan påvirke levetiden. Dynamo til disse er ikke billige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2016 AKE er oppgitt med både 120A og 140A Valeo, men begge to bruker samme regulator, 06B 903 803 B 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2016 Jeg gjorde en slik jobb i fjor. Jeg var av med fanger og radiatorer, verdt det for å komme enkelt til senere. Jeg byttet regulator og børster (450kr) og remonterte den samme. Dog var det griseflaks at den kuttet ut nettopp da! http://forum.vacn.no/showthread.php?274184-Gåen-dynamo-A6-c5-2-5tdi-nummeret-før-reimhavari! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 12, 2016 Takker for svar. Ingen reimer som er ryki på min bil, da jeg har kjørt den et par km hjem på batteriet. Ingen ulyder av noe slag heller. Satser på at det kun er børstene som er utslitt, evt så ser jeg at bildeler.no selger 120A dynamo til knapt 3000. Passer 120 og 140A utgaven om hverandre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...