Hva er normalt vacum på 1,8T ved tomgang?

Anbefalte innlegg

Jeg har testa 2 forskjellige resirkventiler på bilen min:

 

710C - orginalventilen = ca -0,4 i vacum ved tomgang + den kvitrer når jeg slipper gassen ved pådrag.

 

710N - 225hk ventilen = -0,9 - -1 i vacum ved tomgang + ptsssss når jeg slipper gassen ved pådrag.

 

Hva er normalt vacum ved tomgang? Hva gir best respons i teorien? Og hvorfor er det forskjell på vacumet på de to ventilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke ventilen som kvitrer, det er turboen som bråstopper. Det indikerer at ventilen ikke åpner. Når bilen er varm har jeg ca -0.8 til -0.9.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ligger på ca - 0.8 min også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får vel gå tilbake til 710N ventilen da. Selv om jeg elsker kvitteret:D

 

Men ingen som har noen formening om hvorfor vacumet blir forskjellig på dem ved tomgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ligger nesten på -2 den.. nå har jeg bytta litt slanger og slikt. kansje derfor?

 

er vel forge 007 jeg har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvitring er kult, men ikke særlig heldig vil jeg tro. Dessuten må tuboen spinne opp igjen for hvert girskift, og det tar litt tid, selv om det er bitteliten turbo i våre kjære 1.8T'er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.