#1 Skrevet Juni 17, 2005 Jeg har testa 2 forskjellige resirkventiler på bilen min: 710C - orginalventilen = ca -0,4 i vacum ved tomgang + den kvitrer når jeg slipper gassen ved pådrag. 710N - 225hk ventilen = -0,9 - -1 i vacum ved tomgang + ptsssss når jeg slipper gassen ved pådrag. Hva er normalt vacum ved tomgang? Hva gir best respons i teorien? Og hvorfor er det forskjell på vacumet på de to ventilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2005 Det er vel ikke ventilen som kvitrer, det er turboen som bråstopper. Det indikerer at ventilen ikke åpner. Når bilen er varm har jeg ca -0.8 til -0.9. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2005 Min ligger på ca - 0.8 min også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2005 Jeg får vel gå tilbake til 710N ventilen da. Selv om jeg elsker kvitteret:D Men ingen som har noen formening om hvorfor vacumet blir forskjellig på dem ved tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2005 Min ligger nesten på -2 den.. nå har jeg bytta litt slanger og slikt. kansje derfor? er vel forge 007 jeg har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2005 Kvitring er kult, men ikke særlig heldig vil jeg tro. Dessuten må tuboen spinne opp igjen for hvert girskift, og det tar litt tid, selv om det er bitteliten turbo i våre kjære 1.8T'er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...