#1 Skrevet Februar 10, 2016 hei noen som vet om grei fremgangsmåte på å bytte tannstang på allroad eller c5 generelt er vel likt? Har tråle nettet litt men bare funnet noe men ikke komplett guide av noe slag. mvh. espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 16, 2016 Byttet selv på min Allroad-01 i sommer, var ingen komplette guider, men må bare "google" ettersom en går frem, det er veldig likt på flere Audi fra samme årgang så finner svar på det meste rundt dette. Post 11 her summerer det bra som jeg brukte som utgangspunkt. http://www.audizine.com/forum/showthread.php/420961-Replacing-power-steering-rack?p=6347767&viewfull=1#post6347767 Ellers var leddnøkkler i 19 og 22mm veldig greit å bruke når en skal ha av hydraulikk rørene på racket. Den ene skruen under rack tar en ut fra undersiden av bilen som beskrevet med et par extendere på pipa, var 2 min jobb og ikke så vanskelig som mange ville ha det til for min del. Det største utfordringen min var skruene i endeleddene på styresnekka som satt veldig fast (får ikke slått med slegge her :-), men med trykkluft og meiselhammer gikk det velig greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 20, 2016 takker så mye for tilbakemelding=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 20, 2016 Jeg byttet på min 2,7T i høst. Så rimelig trangt ut å komme til banjoboltene fra siden, så jeg senket girkassen og tok ut eksosanlegget på førersiden. Da kan man demontere dekselet under tannstanga og kommer til med pipe og forlengere til begge banjoboltene nedenfra. Jeg har installert løftebukk i garasjen, hadde jeg måttet jobbe med jekk og støttebukker hadde jeg kanskje vurdert fremgangsmåten annerledes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...